رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در جمع مدیران روابط عمومی وزارت دفاع:

هدف دشمن در فضای رسانه مشروعیت‌زدایی از نظام و نهاد‌های وابسته و نا‌امید‌سازی است

تهران (پانا) - سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در همایش جهاد تبیین (رویکرد تحولی و هنرمندانه به تبیین دستاوردها و اقتدار دفاعی) که به‌مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع برگزار شد گفت روابط عمومی حلقه وصل ارگان‌ها با افکار عمومی است؛ روابط عمومی باید پیام و مخاطب را به خوبی بشناسد و با برنامه‌ریزی درست، فعالیت‌ها و اتفاقات را با افکار عمومی در میان بگذارد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
هدف دشمن در فضای رسانه مشروعیت‌زدایی از نظام و نهاد‌های وابسته و نا‌امید‌سازی است

‌به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در همایش جهاد تبیین (رویکرد تحولی و هنرمندانه به تبیین دستاوردها و اقتدار دفاعی) که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع برگزار شد گفت: روابط عمومی حلقه وصل ارگان ها با افکار عمومی است؛ روابط عمومی باید پیام و مخاطب را به خوبی بشناسد و با برنامه ریزی درست، فعالیت ها و اتفاقات را با افکار عمومی در میان بگذارد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه تبیین و روشنگری افزود: جهاد تبیین یکی از مهم ترین وظایف روابط عمومی است و فعالان این حوزه رزمندگان این جبهه هستند که باید در این عرصه با شجاعت و جسارت خط شکنی کنند و ماموریت اصلی خود را که تبیین، اعتماد سازی و رفع شبهه است به بهترین نحو انجام دهند.

سپهر خلجی تصریح کرد: در دوره ای قرار داریم که در حوزه ارتباطات از آن به عنوان دوره " انسان-رسانه" یاد می شود؛ که به این معناست که یک فرد با یک تلفن همراه می تواند یک جریان رسانه را ایجاد کند؛ در این دوره ی رسانه ای برخلاف دوره های قبل که سازمان های رسانه ای، محور روایت سازی بودند، فرد جایگزین رسانه های بزرگ می شود و سرعت روایت سازی افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: رسانه ها در دنیای امروز باعث تغییر نگرش جامعه هدف، دستکاری ذهنی مخاطبین، اختلال و خطا در دستگاه محاسباتی مردم و مسئولین می شود که هدف دشمن از این اقدامات مشروعیت زدایی از نظام و نهاد های وابسته به نظام، اعتبار زدائی از تصمیمات و تدابیر و در نهایت نا امید سازی است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت اظهار داشت: یکی از تاکیتک های رسانه ای دشمن استفاده از بمباران خبری است؛ که در نتیجه استفاده از این تاکتیک حجم اخبار منفی افزایش پیدا می کند و باعث ایجاد تبعاتی همچون خارج شدن تعادل روان اجتماعی از تعادل، کاهش توان سیستم ایمنی افکار عمومی و در نهایت کاهش تاب آوری اجتماعی می گردد که در این شرایط هر حادثه ای در جامعه می تواند یک اثر تشدید کنندگی ایجاد کند و باعث بحرانی شدن مسائل کوچک در کشور شود.

‌سپهر خلجی با بیان اینکه امروز آرایش رسانه ای دشمن یک حالت آفندی پیدا کرده است، افزود: امروز دشمن به جای هزینه برای ایجاد جنگ سخت در زمینه جنگ نرم با ابزار رسانه هزینه می کند و آن ها با این ابزار می خواهند بر روی ذهن افکار عمومی تاثیر بگذارد و با این حربه نه تنها به نقاط ضعف بلکه نقاط مثبت ما را هم مورد تهاجم قرار می دهد تا بتوانند آن را در ذهن مخاطب به یک نقطه منفی تبدیل کند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در معرض یک جنگ ترکیبی گسترده و پیچیده قرار دارد که یکی از محور های مهم آن نبرد رسانه ای با هدف مدیریت ادراک عمومی است افزود: از این جنگ می‌توان به عنوان یک نبرد نامرئی و چند لایه که دارای سناریو های زیادی است یاد کرد که ویژگی خطرناک آن احساس نکردن این جنگ در جامعه هدف است و در این کارزار اعتقادات، نگرش ها، باور ها و احساسات مورد هدف قرار می گیرد.

دکتر خلجی بابیان اینکه رفع شبهات در کمترین زمان ممکن، از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: نباید اجازه دهیم که شبهات ماندگار شود و هم چنین در کنار آن نیز باید بتوانیم جریان تزریق امید به جامعه را با انتشار اخبار مثبت رقم بزنیم که یکی از وزارتخانه هایی که این کار را به خوبی انجام داده است وزارت دفاع بوده و توانسته است هم در زمینه دفاعی و نظامی و هم در زمینه کمک به سایر بخش های کشور به ویژه بخش فضایی اقدامات شایان ذکری را انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار