احتمال مشارکت امارات برای دوخطه کردن برخی محورهای ریلی ایران

تهران (پانا) - مدیر‌عامل راه‌آهن از دیدار با مدیرعامل شرکت ساخت زیربناهای ریلی امارات خبر داد و عنوان کرد‌ سرمایه‌گذاری مشترک برای دوخطه کردن برخی محورهای ریلی در کشورمان، محور مذاکرات و گفت‌وگوها در این دیدار بود که مورد استقبال طرف اماراتی قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۳۷۲۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
احتمال مشارکت امارات برای دوخطه کردن برخی محورهای ریلی ایران

به گزارش راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سید میعاد صالحی پس از حضور در رویداد بین‌المللی ریلی خاورمیانه در امارات در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: روز دوشنبه (۲۵ اردیبهشت) در معیت «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و به همراه تعدادی از معاونان وزیر، سفری یک روزه به امارات به‌منظور شرکت در رویداد ریلی بین المللی «خاورمیانه ۲۰۲۳» داشتم.

در ادامه متن صالحی آمده است: آقای وزیر در سخنرانی خود در این رویداد تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران دارای تجربیات و دانش بالایی در حوزه طراحی و ساخت پروژه‌های ریلی، بخش ناوگان و علائم ارتباطات است که صدور خدمات فنی و مهندسی و مشارکت شرکت‌های ایرانی در ساخت پروژه‌های ریلی کشورهای منطقه، می‌تواند از موارد همکاری باشد.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: در حاشیه این رویداد، همچنین دیداری با مدیرعامل شرکت ساخت زیربناهای ریلی امارات انجام شد. در این دیدار، درباره کریدورهای ریلی ایرانی که امارات می‌تواند برای حمل ترکیبی بارهای صادراتی یا وارداتی خود استفاده کند گفت‌وگو کردیم.

وی افزود: همچنین در خصوص سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات متحده عربی برای دوخطه کردن محورهایی که این کشور برای انتقال بارهای بین‌المللی خود از مسیر ایران به آن محورها نیاز دارد، نیز صحبت شد که مورد استقبال طرف اماراتی قرار گرفت.

صالحی ادامه‌داد: در بخش نمایشگاهی این رویداد نیز از غرفه‌ شرکت‌های مختلف بین المللی فعال در صنعت ریلی از جمله زیمنس و آلستوم بازدید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار