در گفت‌وگو با پانا:

امیرحسین اصلانیان: قهرمانی لیگ به پرسپولیس می‌آید

سپاهان و استقلال بهانه‌جویی نکنند/ قلعه‌نویی مربیان شکست‌خورده را دور هم جمع کرده است

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است جام لیگ در دستان سرخپوشان قرار دارد و قهرمانی به این تیم می‌آید.

کد مطلب: ۱۳۷۲۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
امیرحسین اصلانیان: قهرمانی لیگ به پرسپولیس می‌آید

امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به بازی فردای پرسپولیس مقابل نساجی گفت: «لیگ بیست و دوم به پایان خط می‌رسد و همه‌چیز در دست پرسپولیس است. شاید تا قبل از دربی همه شانس سپاهان را بیشتر می‌دانستند اما فوتبال است و زیرورو نمی‌شناسد. کار آسانی نیست و اصلاً نباید آن‌ها را دست‌کم بگیریم. درست است که جام لیگ دست ماست اما ساده‌انگاری بازی کار خوبی نیست و ممکن است در روز آخر هر اتفاقی بیافتد. به‌خصوص اینکه کسی انتظاری ندارد. نساجی چیزی برای از دست دادن ندارد. یعنی نه می‌افتد و نه جایگاهش تغییری می‌کند‌. پس با خیال راحت می‌آید و بازی می‌کند.»

وی افزود: «بازی در قائم‌شهر سخت است. به‌هرحال هرچه باشد، بازی خارج از خانه است. استرس و فشار نباید به بچه‌ها غلبه کند. نباید غرور بچه‌ها را بگیرد. اگر حریف را دست‌کم بگیریم به مشکل می‌خوریم. کادر فنی باید تدبیری بیندیشند تا زود به گل برسیم. هرچقدر زودتر بتوانیم گل بزنیم، بدون شک در ادامه راحت‌تر می‌توانیم بازی را کنترل کنیم. البته بازیکنان باتجربه‌ای داریم که شرایط‌های مختلف را تجربه کرده‌اند. ولی در فوتبال اتفاقاتی می‌افتد که اصلاً قابل پیش‌بینی نیست. کسی انتظار نداشت ملوان در اصفهان از سپاهان امتیاز بگیرد و گرفت.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «الان شلوغ‌کاری سپاهانی‌ها و استقلالی‌ها را نمی‌فهمم. آن‌ها خودشان بازی‌هایشان را نبردند و حالا بهانه می‌گیرند. این بهانه‌جویی‌ها عوام‌فریبی است. استقلال در دربی باخت و از کورس خارج شد. سپاهان به ملوان امتیاز داد. تقصیر پرسپولیس چیست؟ این حرف‌ها قشنگ نیست. امسال هم ملوان مثل سال ۸۰ در قهرمانی ما دخیل بود. همان سال که استقلال با یک مساوی هم قهرمان می‌شد، فدراسیون طوری از قهرمانی استقلال مطمئن بود که در آزادی مدال طلا پیش‌بینی نکرده بودند که به ما بدهند. آن بازی را استقلال از ملوان باخت و ما با شکست فجر سپاسی قهرمان شدیم.»

امیرحسین اصلانیان گفت: «شنیدم سپاهانی‌ها برای نساجی پاداش در نظر گرفتند. یادم می‌آید وقتی در نیروی زمینی بازی می‌کردم، در سال ۷۸-۷۹ باید الکتریک خراسان را می‌بردیم تا استقلال رشت صعود کند. مدیرعامل وقت استقلال رشت به ما گفت اگر الکتریک را ببریم به هر بازیکن ۳ سکه می‌دهد. ما آن بازی را ۴ بر صفر بردیم و بعد از پایان بازی، مدیرعامل استقلال رشت در رختکن سکه‌ها را به ما داد.»

وی تأکید کرد: «در فوتبال این‌طور مسائل وجود دارد. اما از این تعجب می‌کنم چرا قلعه‌نویی مربیان شکست‌خورده را در تیم ملی دورهم جمع کرده است؟ تیم ملی مگر طرح کاد است که در آن مربیان چیزی یاد بگیرند و آموزش ببینند؟ سرمربی گل گهر، بعد از رفتن قلعه‌نویی نتوانسته نتیجه بگیرد. او چطور در تیم ملی می‌تواند کمک‌حال نفر اول باشد؟ روابط برای تیم ملی خوب نیست. فدراسیون همان موقع که برای مربی تیم ملی لیست داد، شأن تیم ملی را پایین آورد. ساکت الهامی و تارتار در لیست بودند اما گل محمدی نبود. اینجاست که باید فاتحه فوتبال را خواند.»

وی در پایان گفت: «معتقدم انشالله اگر فردا قهرمانی را بگیریم شیرین و بسیار قشنگ خواهد بود. بالا و پایین زیادی تیم ما داشت و درنهایت توانست صدر را بگیرد. ما باید با تمام تمرکز وارد زمین‌شویم و قهرمانی را بگیریم. این قهرمانی شایسته پرسپولیس است و به تیم ما می‌آید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار