کارشناس روابط عمومی آموزش و پرورش رودهن:

ارتباطات و روابط عمومی، نبض تسهیل امور است

رودهن(پانا) - کارشناس روابط عمومی آموزش و پرورش رودهن، ارتباطات و روابط عمومی را در عصر امروز، نبض تسهیل و ارتقایِ بهینه اجرایی شدن امور و ارتباط سازنده با جامعه و جهان، معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
ارتباطات و روابط عمومی، نبض تسهیل امور است

مستانه‌ شکری کارشناس روابط عمومی آموزش و پرورش رودهن در گفتگو با پانا بیان کرد:«مشغول بودن در سمت روابط عمومی یک اداره، تعاملات بالا و تخصصی بسیاری را می‌طلبد چرا که ارتباط ثمربخش، کل سازمان را در مسیر تحقق اهداف قرار خواهد داد، نگاه حاضر به روابط عمومی و جایگاه روابط عمومی در کشور با اجرایی شدن این توجهات که روزی را با این نام قرار داده‌اند، می‌تواند گام‌های بلندی را در حرکت روبه رشد نظام ارتباطی و روابط عمومی درکشور بردارد و این حرفه و فن تخصصی را در جایگاه و مرتبه و منزلت واقعی خویش قرار دهد. در واقع می‌توان گفت روزملی ارتباطات و روابط عمومی می‌تواند نقطه عطفی را در توسعه و تحول واحدهای روابط عمومی در جامعه ایجاد کند.»

وی افزود:« روابط عمومی به عنوان اصلی‌ترین حلقه‌ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند به همین دلیل توجه ویژه به آن، به عنوان نهادی که می‌تواند به صورت نظام‌مند، برنامه‌ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت. وحدت و همسو بودن نهاد و سازمان از طریق روابط عمومی‌های متخصص، با تجربه، کارآمد و تاثیرگذار شکل می‌گیرد و ایجاد ارتباط با مخاطبان، جامعه از مهم ترین وظایف روابط عمومی سازمان‌ها است در واقع یکی از عوامل مهمی که در پیشبرد اهداف و سرنوشت یک سازمان اهمیت و ارزش اساسـی دارد و آن را در نیـل به اهداف مربوطه یاری می‌دهد کیفیت رابطه آن سازمان با افراد حقیقی، حقوقی و افکار عمومی جامعه‌ای است که بـا آن در ارتباط است هراندازه این ارتباط مستحکم‌تر و گسترده‌تر باشد آن سازمان در دستیابی به اهداف خود موفق‌تـر خواهـد بود»

شکری در ادامه مطرح کرد:«در آموزش و پرورش نقش روابط عمومی بسیار پررنگ تر لست چرا که با اقشار مختلفی از مردم و دانش‌آموزان و اولیا و حتی مسئولین محلی و شهرستانی و بسیاری افراد دیگر بعلاوه فرهنگیان ارجمند، ارتباطات و تعاملات گسترده دارد و مرتب دامنه این ارتباطات در طول سال تحصیلی و ایام کاری گسترس می‌یابد و وسیع می‌شود که در یک چارچوب منظم باید قرار گیرد تا همه موارد همسو با اهداف آموزش و پرورش شود.»

این کارشناس روابط عمومی، خاطرنشان کرد:« بر این اساس هر نهاد و سازمان بر اساس وظایف و مأموریت‌های خود، از طریق روابط عمومی ارتباطی مؤثر و هدفمندی را با مخاطبان و گروه‌هایی که با سازمان در ارتباطند برقرار می‌کند. این وظیفه مهم در حوزه همه موضوعات و مطالب و اخباری انجام می‌شود که به منافع مخاطبان آنان مربوط است. هرچند فعالیت روابط عمومی‌ها چندان مستقیم و ملموس نیست؛ اما همواره تأثیرات گسترده و ماندگاری از خود برجا می‌گذارند.»

وی در ادامه تصریح کرد:« علاوه بر تمام سختی‌ها و دشواری‌های کاری، کار در محیط آموزش و پرورش اگر همراه با علاقه، تعهدکاری باشد پر از لحظه‌ها و روزهای خاطره‌انگیز و شاد می‌شود. واقعیت هم این است که فرهنگیان بیشتر از تمام پاداش‌ها و تقدیرها و حقوق و مزایای مادی، وابستگی عاطفی و هم‌جوشی بسیاری با هم دارند و همین امر باعث می‌شود خدمت در نظام اموزش و پرورش خدمتی قلبی و با احساس جلوه کند که قابل قیاس با هیچ شغلی در هیچ ارگان و نهادی نباشد و من هم به عنوان عضوی از این نهاد بزرگ دقیقا همین احساس را دارم که ارتباط گسترده و بهینه و خوب در این نهاد، پاداشی معنوی و رضایت‌بخش است که نصیب فرد می‌شود.»

شکری در پایان این گفتگو تصریح کرد:« آموزش و پرورش یک نهاد بزرگ و موثر در جامعه است و قطعا اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در آن نقش ویژه و خاصی دارد و در وحدت رویه و هم راستا بودن کل اهداف سازمان اثرگذار است چرا که آموزش و پرورش علاوه بر تمام‌ فعالیت‌های درون سازمانی خود، نهادی است که در جامعه از تمام‌ جهات مورد توجه همگان است و معایب و مزایای آن در جامعه بسیار جلوه می‌کند، بنابراین روابط‌عمومی این سازمان در ایجاد نگرش و بازخورد آحاد جامعه به این‌نهاد بسیار مفید می‌تواند عمل کرده و ذهنیت و عملکرد ویژه‌ای از آموزش و پرورش را منعکس و نمایان کند.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار