معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

برنامه‌ریزی آموزش‌ و پرورش برای ترویج فرهنگ و سنت صادقی(ع)

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به مناسبت روز شهادت رئیس مذهب شیعه، امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، به تشریح برنامه‌های این معاونت برای ترویج فرهنگ و سنت صادقی(ع) در مدارس پرداخت.

کد مطلب: ۱۳۷۲۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی آموزش‌ و پرورش برای ترویج فرهنگ و سنت صادقی(ع)

اصغر باقرزاده ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع)، در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: بخش بسیار مهم و عمده‌ای از معارف و مفاهیم مذهب شیعه توسط وجود نازنین حضرت امام جعفر صادق(علیه‌السلام) تبیین و منتشر شده است.

وی افزود: شرایط ایام زندگانی این امام بزرگوار با فضایی همزمان شده بود که شرایط رشد و تعالی برای علاقمندان به مفاهیم و معارف اسلامی مهیا شده بود و آنها می‌توانستند با رجوع به امام صادق(ع) به تحصیل علوم اسلامی و دینی بپردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برهمین اساس، امام صادق(ع) در راستای نشر معارف اسلامی به تربیت شاگردان خود پرداختند و باعث نشر جهانی معارف و احکام اسلامی شدند و علمای شیعه نیز با دریافت این معارف و احکام در راستای حفظ و نشر صحیح آن به نسل های بعدی اهتمام ورزیدند تا این علوم دینی امروزه به ما برسد.

باقرزاده درباره چگونگی ترویج فرهنگ و سنت صادقی(ع)، خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار از طرف آموزش و پرورش با ۳۰۰۰ مدرسه همجوار با مساجد، هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا امکان حضور دانش‌آموزان در مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(علیه‌السلام) را در هیات‌های دانش‌آموزی فراهم کنند.

وی در ادامه افزود: همچنین زیرساخت‌هایی طراحی شده است تا دانش‌آموزان بیشتری با مدارس علوم و معارف اسلامی آشنا شوند و میزان حضور دانش‌آموزان در این مدارس را افزایش دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کرده است، نشر احادیث امام جعفر صادق(ع) در قالب برگزاری اردوهای تربیتی و مسابقات فرهنگی و ‌هنری، اجرای سرودها و تئاترهای مناسبتی است و بنا داریم ترویج سنت شاگردپروری و نقل حدیث امام صادق(ع)، محور و مبنای اصلی این برنامه‌ها باشد.

برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی برای روز دختر

باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک بودن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، عنوان کرد: به کمک مجموعه تشکل‌های دانش‌آموزی شامل «اتحادیه انجمن‌های اسلامی»، «بسیج دانش‌آموزی»، «سازمان دانش آموزی» و با همراهی مجموعه معاونین پرورشی، برنامه‌های متنوعی طراحی شده است از جمله اینکه جشن «بهترین دختر دنیا» در حرم حضرت معصومه(س) در روز ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود؛ همچنین جشن ولادت حضرت معصومه(س) با حضور ۳۰۰۰ دختر دانش‌آموز در تالار وزارت کشور تهران برگزار خواهد شد.

باقرزاده در ادامه گفت: همچنین سرودی به همین مناسبت، توسط گروه‌های مردمی و جهادی آماده‌ اجرا شده است.

وی در پایان بیان کرد: باتوجه به همزمانی این مناسبت با ایام امتحانات خردادماه، امکان برگزاری اردوهای تربیتی وجود ندارد؛ اما به طور کلی جشن‌های متعددی در فضای حقیقی پیش‌بینی شده است و حتی در فضای مجازی کمپین‌های «بهترین دختر دنیا» اجرایی خواهد شد.

دانش آموز خبرنگار: محمدامین راست‌بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار