سخنگوی دولت سیزدهم در پاسخ به سوالات دانش‌آموزان خبرنگار شهر تهران:

دانش‌آموزان برای خودشان هدفگذاری کنند تا در مقابل طوفان‌های آینده مقاوم باشند

تهران(پانا) - سخنگوی دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران در نشست صمیمی با دانش‌آموز خبرنگاران پانا با تاکید بر اهمیت هدف‌گذاری در سن نوجوانی به سوالات دانش‌آموز خبرنگاران پاسخ داد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان برای خودشان هدفگذاری کنند تا در مقابل طوفان‌های آینده مقاوم باشند

صبح امروز، جمعی از دانش آموز خبرنگاران شهر تهران در نشستی صمیمی، سوالات و نقطه نظرات خود را با علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران درمیان گذاشتند.

بهادری جهرمی در نشست با دانش‌آموز خبرنگاران عنوان کرد: حضور در چنین جمعی، برای من مایه خوشحالی و یادآور دوران دانش‌آموزی و حضورم در سازمان دانش‌آموزی است.

وی افزود: این مراسم مرا به یاد روزی انداخت که من در لباس خبرنگاری مقابل وزیر آموزش و پرورش وقت رفتم و از ایشان مصاحبه گرفتم و اکنون، نسل جدید خبرنگار دانش‌آموزان با من مصاحبه می کنند و مانند روز برایم روشن است که در آینده ای نزدیک، جایگاه شما نیز عوض می شود و خبرنگار دانش‌آموزان آن زمان از شما مصاحبه می گیرند و این تغییر جایگاه در گروی هدف گذاری درست شما قرار دارد؛ چراکه با هدف‌گذاری دقیق و درست، شما خودتان را در مقابل طوفان ها مقاوم می سازید و با وزش های اندک باد؛ مسیرتان تغییر پیدا نخواهد کرد.

برای مبارزه با مافیای کنکور اقداماتی شده است

بهادری جهرمی در پاسخ به خبرنگار دانش آموز شهر تهران درباره مبارزه با مافیای کنکور مطرح کرد: یکی از کارهای انجام شده برای مبارزه با مافیای کنکور همین تاثیر گذاری آزمون های نهایی و آزمون های سال تحصیلی در رتبه شرکت کنندگان کنکور سراسری است، چراکه با این روش سرنوشت دانش‌آموز در ۳،۴ ساعت آزمون خلاصه نمی شود و نتیجه زحمات طولانی مدت خود را دریافت خواهد کرد.

بهادری در ادامه افزود: این طرح علاوه بر مقابله با مافیای کنکور، به دانش‌آموزان و شرکت کنندگان کنکور سراسری نیز کمک بسیاری می کند که اگر شرکت کننده ای روز برگزاری آزمون، بیمار بود، سرنوشت و آینده اش به آزمون سال بعد موکول نشود بلکه مقداری از امتیاز آزمون را در طول سال های تحصیل خود کسب کرده باشد.

دولت در حد توان از برنامه های اوقات فراغت دانش‌آموزان حمایت می کند

سخنگوی دولت سیزدهم در پاسخ به اینکه آیا هیات دولت و بخش های مربوطه، برنامه ای برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در طول تابستان دارند، پاسخ داد: برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در طول تابستان در دو حوزه برنامه ریزی صورت گرفته شده است، حوزه اول مربوط می شود به خانواده ها که طبیعتا وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، برنامه ریزی های جدی انجام داده تا زیرساخت های کافی گردشگری در حوزه های: «زیارتی، تفریحی، بازدید از اماکن تاریخی و...» انجام شود و متعاقب آن خانواده ها از ظرفیت ها برای اوقات فراغت خود استفاده کرده، خاطره سازی کنند.

بهادری درباره حوزه دوم برنامه ریزی ها برای اوقات فراغت خاطرنشان کرد: در این حوزه، مسئولیت اصلی با وزارت آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه ای و وزارت رفاه می باشد و دولت در حد توان از برنامه های اوقات فراغت دانش‌آموزان حمایت می کند.

تشکیل کارگاه های خبرنگار دانش‌آموزی

بهادری جهرمی در پاسخ به خواسته ی دانش‌آموز خبرنگاران برای اجازه حضور در حیاط دولت تصریح کرد: من در حد تاسیس یک کارگاه مخصوص خبرنگار دانش‌آموزان قول می دهم اما حضور خبرنگار دانش‌آموزان در حیاط دولت نیازمند تمهیداتی است، ولی برای اینکه ما حضور کارگاهی خبرنگار دانش‌آموزان در محیط های مختلف از جمله حیاط دولت را داشته باشیم به برگزاری یکسری مسابقات نیاز است و در ادامه آن خبرنگار برتر با هماهنگی های انجام شده بتواند در محافل مذکور وارد شود.

بهادری جهرمی در پایان به عنوان خبرنگار دیروزِ سازمان دانش‌آموزی؛ خطاب به خبرنگار دانش‌آموزانِ امروز گفت: شما می توانید بهترین رسانه برای رساندن رویدادها و دغدغه های منطقه ای و محلی به مسئولین بالاتر باشید و حتی شهروندان خوب؛ کاسبان خوب و...‌ محل و منطقه خود را به مسئولین معرفی کنید و یک رسانه ی کامل مردمی باشید.

دانش آموز خبرنگار: محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار