مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش:

80 درصد پروژه‌های ورزشی طرح شهید سلیمانی به بهره‌برداری رسید

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت ۸۰ درصد پروژه‌های ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

کد مطلب: ۱۳۷۶۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
80 درصد پروژه‌های ورزشی طرح شهید سلیمانی به بهره‌برداری رسید

محمد جعفری در آیین افتتاحیه همزمان ۲۱ پروژه طرح شهید سلیمانی و ۱۰ اتاق بهداشت در سراسر استان سمنان که همزمان با دهه کرامت برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم اتفاق مبارکی است که بازخوردهای خوبی را در کشور از این بابت از مردم داریم.

وی افزود: در حوزه تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی، ماموریت و رویکرد ما بحث ترویج سبک زندگی فعال و سالم است و امروزه در کشور به عنوان پدر و مادر در جامعه دغدغه سلامتی فرزندان را داریم.

جعفری بیان کرد: به عنوان افرادی که در تعلیم و تربیت ماموریت داریم و فعالیت می‌کنیم، یکی از حوزه‌هایی که برایمان مهم است و در اسناد بالادستی هم به آن توجه شده بحث سلامتی و ساحت زیستی و بدنی است.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: وقتی در اسناد بالادستی، تربیت همه‌جانبه دانش‌آموزان عنوان می‌شود، یکی از ساحت‌ها زیستی و بدنی است. ما هم ماموریت داریم دانش‌آموزان را در تمام ابعاد تربیتی، تربیت و به بحث زیستی و بدنی بیشتر توجه کنیم.

وی با بیان اینکه تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی، یک فرصت برای تربیت همه‌جانبه است، عنوان کرد: رویکرد و ماموریت ما این است که از طریق اجرای فعالیت‌های ورزشی به تربیت همه‌جانبه دانش‌آموزان کمک کنیم.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی گفت: یکی از مسیرهایی که می‌تواند این مهم را محقق کند بحث فضاهاست. تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری، یکی از اهداف سند تحول بنیادین است و اگر با دقت به آن توجه کنیم فضاهای ورزشی هم می‌تواند در راستای ارتقای سلامت و نشاط دانش‌آموزان، نقش مهمی را ایفا کنند همچنین در بحث یادگیری هم نقش موثری داشته باشند.

وی اضافه کرد: یکی از شاخص‌ها و عوامل مهم در اجرای درس تربیت‌بدنی، داشتن یک فضای ورزشی ایمن و بدون خطر است. در کل کشور قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی ۵ هزار و ۳۸۹ فضای ورزشی درون و برون‌مدرسه‌ای داشتیم و وقتی که مقرر شد در راستای طراحی، ایجاد، بهینه‌سازی، متناسب‌سازی و تبدیل به احسن کردن فضاهای درون‌مدرسه‌ای این طرح با 2 رویکرد مشارکتی و درون‌مدرسه‌ای با ایجاد ۲۱۰۰ فضای درون مدرسه‌ای اجرا شود، نگران بودیم که نتوانیم آن را عملیاتی کنیم.

جعفری بیان کرد: این طرح ۱۰۹۰ چمن مصنوعی، ۲۸۳ زمین ساحلی، ۲۵۴ سالن ورزشی، ۴۸۳ کلاس درس تربیت‌بدنی را شامل می‌شود که در کل کشور حدود ۸۰ درصد این پروژه‌ها به مناسبت دهه کرامت، تکمیل و به بهره‌برداری رسید و تا پایان شهریور ۱۰۰ درصد پروژه‌ها تکمیل می‌شود.

وی اظهار کرد: یک جهش در ارتقای سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزان رخ داده است. حدود ۹۱۶ هزار و ۱۰۰ مترمربع به مساحت فضاهای ورزشی تاکنون اضافه شده است که تحقق آن را مدیون تلاش‌ها و مشارکت‌های مردم می‌دانیم.

جعفری تصریح کرد: برنامه آموزش و پرورش در استمرار اجرای این طرح است و اعتباراتی به استان‌ها ابلاغ شده تا با به‌کارگیری ظرفیت‌ها اجرای این طرح را ادامه دهیم.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی گفت: مدرسه، کانون تربیتی محله است و ورزش، نقش موثری در موارد بسیار مانند کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط دانش‌آموزان دارد لذا باید با همت فراوان این طرح را ادامه و اجرا کنیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش؛ جعفری بیان کرد: ۶۸ درصد به فضاهای ورزشی سمنان اضافه شده که باز هم جوابگو نیست و باید در راستای رفع نیازهای این استان تلاش کنیم.

وی در پایان افزود: بحث حفظ و مدیریت این فضاها همچنین استفاده بهینه از این فضاها مهم است مدیران مدارس باید طوری برنامه‌ریزی کنند که دانش‌آموزان بتوانند در اوقات فراغت از این فضاها استفاده موثر داشته باشند.

بر اساس این گزارش، همزمان با شب میلاد امام هشتم(ع) ۸۰ درصد از ۲۱۰۰ فضای ورزشی طرح سردار شهید سلیمانی در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

آیین افتتاحیه همزمان ۲۱ پروژه طرح شهید سلیمانی و ۱۰ اتاق بهداشت در استان سمنان همزمان با دیگر پروژه‌های این طرح در سراسر کشور در دهه کرامت و شب میلاد حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار شد.

این مراسم با حضور مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، معاون امنیتی سیاسی استاندار سمنان، فرماندار و دیگر مسئولان استانی در سمنان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار