گفت‌وگوی دانش‌آموز خبرنگار پانا با جانباز فرهنگی

سهم جانباز فرهنگی از عاشقی/ فیلم

اصفهان (پانا) - رمضانعلی کاوسی در سال 1361 زمانی که دانشجوی تربیت معلم بوده است، در عملیات محرم بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه نخاع و گردن دچار ضایعه نخاعی شد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
سهم جانباز فرهنگی  از عاشقی/ فیلم

رمضانعلی کاوسی که اکنون تنها با یک انگشت امکان تایپ و نویسندگی دارد، عنوان کرد: عنایت ویژه خداوند این بود که عشق نویسندگی را در وجودم بارور کرد. من زمانی در جبهه می‌جنگیدم، اما اکنون مفتخرم که در جبهه فرهنگی فعالیت کنم و در حد توانم خاطرات رزمندگان، جانبازان و آزادگان را با قلم بر روی کاغذ بیاورم. خاطرات ایثارگران به تعبیر رهبر انقلاب یک گنج است که باید برای آیندگان به یادگار بماند.

این نویسنده فرهنگی در گفت‌وگو با پانا گفت: افتخار می‌کنم که من هم با پدیدآوردن کتاب‌های مذکور توانسته‌ام رگه‌های پنهانی از تاریخ کشورم را به تصویر بکشم و در شناساندن فرهنگ دفاع مقدس به این ملت قدم کوچکی بردارم. معتقدم کتاب‌هایی با ژانر ایثار و شهادت می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم اثرات تربیتی فراوانی برای نسل‌های نو و نسل آتی به همراه داشته باشد.

کاوسی: تاکنون 5 عنوان کتاب تألیف کرده است که عبارتند از:

1- «تیغ‌های گل رُز»، انتشارات سوره مهر سال 1393، در این کتاب به خاطرات 25 ایثارگر دفاع مقدس پرداخته‌ شده است.

2- «پرواز با بال شکسته»، انتشارات ستارگان درخشان 1393، این کتاب در خصوص خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از فرمانده شهید سید جمال طباطبایی است.

3- «کُفِیشه»، انتشارات ستارگان درخشان 1395، در این کتاب به خاطرات محمدرضا رحمتی فرمانده و رزمندگان گردان امیرالمؤمنین تیپ امام حسین(ع) در عملیات آزادسازی خرمشهر اهتمام ورزیده شده است.

4- «راز نهان»، انتشارات ستارگان درخشان 1395، این کتاب در خصوص خاطرات شش نفر از جانبازان و آزادگان دفاع مقدس است.

5- «سهم من از عاشقی»، انتشارات سوره مهر 1396، کتاب خودنوشتی است که خاطرات دوران نوجوانی، تحصیل، چگونگی حضور در عملیات محرم، اتفاقات شب عملیات و چگونگی مجروح شدن اینجانب را تشریح می‌کند. در مقدمه آن نگاشته‌ شده است.

6- کتاب «ژنرال چهارده ساله»، خاطرات آزاده جانباز دکتر فرامرز صادقی

از دیگر تالیفات این جانباز توانمند که در دست تالیف و یا در دست چاپ است، می توان به کتاب «سیراب از عطش»، خاطرات رزمنده و جانباز 70 درصد حاج احمد شیروانی؛ کتاب «از آسمان»، خاطرات رزمنده و جانباز 70 درصد علیرضا کاظمی، کتاب طنز «موقعیت ننه»، که حدود 70 خاطره طنز از رزمندگان دفاع مقدس اشاره کرد.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه قربانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار