رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:
اهمیت تربیت دانشآموز خلاق و پرسشگر
تبریز(پانا) -رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش بر اهمیت و لزوم تربیت دانشآموز خلاق و پرسشگر تاکید کرد.
علی محبی در نشست مشترک شورای مدیران پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش و شورای تحقیقات آذربایجان شرقی گفت: در هیچدینی به اندازه اسلام و در هیچکتابی به اندازه قرآن جایگاه علم تبیین نشده و منزلت علم و عالم در روایات نشانگر اهمیت علم در دین اسلام است.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: تحقیق، تلاش جهت دستیابی به حقیقت فرای فشار افکار عمومی یا نظر جمعی است.
محبی ادامه داد: بر خلاف تصور عموم میزان علاقه فرهنگیان کشور به شغل خود در بالاترین رده های جهانی قرار دارد.
وی وجود نقایص را از ضعف تحقیق و پژوهش در دانست و گفت: پژوهش و تحقیق از دوباره کاری و هزینه تراشی برای سازمان ها و نهاد ها جلوگیری می کند.
محبی ادامه داد: اگر بخواهیم پژوهش را در مدارس نهادینه کنیم باید دانش اموزی خلاق و پرسشگر تربیت کنیم.
وی در پایان به عدم جذابیت کتب درسی اشاره کرد و گفت: باید مسیر تعلیم و تربیت همسو با تغییر و تحول جهانی تعریف گردد و تدریس صرفا انتقال مطالب نباشد.
ارسال دیدگاه