رئیس سازمان دانش‌آموزی استان مرکزی:

هدف نهایی تربیت، رسیدن به قرب الهی و زیستی مورد تائید خداوند متعال است

اراک (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان مرکزی گفت هدف نهایی تربیت رسیدن به قرب الهی و زیستی مورد تائید خداوند متعال است و حیات طیبه زمانی اتفاق می‌افتد که ما تربیت را در همه ابعاد داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۳۷۲۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف نهایی تربیت، رسیدن به قرب الهی و زیستی مورد تائید خداوند متعال است

رضا موچان در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی با اشاره به اهمیت امر تربیت اظهار داشت: موردی که در سند تحول از آن تحت عنوان حیات طیبه یاد می‌شود و حیات طیبه زمانی اتفاق می‌افتد که ما تربیت را در همه ابعاد داشته باشیم، یعنی ساحت‌های شش‌گانه تربیتی مدنظر باشد و در این صورت می‌توانیم ادعا کنیم به هدف نهایی تربیت رسیده‌ایم.

وی افزود: امروز سازمان دانش‌آموزی در جهت رسیدن به حیات طیبه پیشتاز و پرچم‌دار است و سازمان دانش‌آموزی هویت خود را از مربیان و از همکارانی می‌گیرد که در نقاط مختلف کشور فعالیت می‌کنند و امروز سازمان دانش‌آموزی با مجموعه فعالیت‌های خود از جمله خبر‌گزاری پانا، گروه‌های جهادی، سفر‌های تربیتی، مجلس دانش‌آموزی و فعالیت‌های پیشتازان، امروز پیشتاز در عرصه‌های مختلف و ابعاد گوناگون تربیت است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان مرکزی ادامه داد: توسط مجموعه سازمان دانش‌آموزی در استان مرکزی در ۳ ماه گذشته بیش از ۱۳۰۰ نفر دانش‌آموز زیارت اولی مناطق محروم به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند در حالی که سهمیه استان مرکزی از این تعداد ۲۵۰ نفر بود اما ما برای اعزام بیشتر اعلام آمادگی کردیم و پیش‌بینی می‌کنیم به لطف خدا در تابستان هزار دانش‌آموز زیارت اولی دیگر برای زیارت امام رضا (ع) اعزام شوند.

موچان بیان کرد: خبرگزاری پانا یکی دیگر از دستاورد‌های سازمان دانش‌آموزی است که در ۳ ماه گذشته بالغ بر ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش خبرگزاری پانا آموزش‌های خبر‌نگاری را گذراندند و برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی خبرنگاری در تمام مناطق ۱۵ گانه آموزش‌و‌پرورش در دستور کار خبرگزاری پانا قرار دارد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی در رابطه با برگزاری میزگرد‌های دانش‌آموزی تصریح کرد: میزگرد‌های تخصصی دانش‌آموزی با محوریت خبر‌گزاری پانا آغاز شده و تلاش کردیم در این میزگردها به موضوعاتی که نوجوانان با آن‌ مواجه هستند، بپردازیم.

وی با اشاره به آمار جذب دانش‌آموزان در سازمان دانش‌آموزی گفت: تا بهمن ماه سال گذشته ما ۳۵ درصد رشد داشتیم که در ۳ ماه گذشته این عدد به ۶۴ درصد رسیده، همچنین در استان مرکزی ۳۸۷ مدرسه تمام تشکیلاتی وجود دارد. مدارس تمام تشکیلاتی به مدارسی گفته می‌شود که تمامی دانش‌آموزان مدرسه عضو سازمان دانش‌آموزی هستند.

موچان ادامه داد: سازمان دانش‌آموزی در حال ایجاد یک هم‌افزایی با نهادها و سازمان‌های هم‌سو است و قصد داریم برنامه‌های مشترکی با مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری، بسیج دانش‌آموزی داشته باشیم که تاکنون در مجموعه سازمان دانش‌آموزی برنامه‌های مشترکی با سایر نهادها انجام شده است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: مناظرات دانش‌آموزی استان مرکزی برای نخستین بار در کشور با مشارکت ۲۰۰ دانش‌آموز در قالب ۴۸ تیم در شهر اراک برگزار شد و در همین راستا استان مرکزی به عنوان دبیرخانه مناظرات دانش‌آموزی در کشور اعلام آمادگی کرده است.

وی بیان کرد: سازمان دانش‌آموزی در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متنوعی اجرا کرده به طور مثال روز قدس، روز جشن تولد زمین، پویش ماه خدا و جشن نیکوکاری از جمله برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی است که برگزار شده است.

دانش‌آموزان خبرنگار: امیررضا رضایی _ علی سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار