مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

تشریح برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در دهه کرامت

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه در دهه کرامت را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تشریح برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در دهه کرامت

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ میکائیل باقری با اشاره به ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و اجرای «طرح نسیم کرامت» در مدارس سراسر کشور بیان کرد: سیاست‌های اجرایی برگزاری این طرح در قالب شعار محوری «اخلاق اجتماعی، نشاط و امیدآفرینی»؛ بهره‌مندی از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان در راستای مردمی‌سازی فعالیت‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی است.

وی به برنامه‌ها و فعالیت‌ها در این زمینه اشاره و عنوان کرد: برگزاری پویش «حضرت معصومه(س)، بهترین دختر دنیا» همسو با برنامه‌های آستان مقدسه به عنوان فعالیت محوری آموزش و پرورش، برگزاری همایش دختر و پدری با عنوان دختر بابا و پخش زنده ویژه‌برنامه‌های روزهای میلاد در حرم‌های چهارگانه با محوریت استان‌های قم، شهر تهران، فارس و خراسان رضوی از جمله برنامه‌های اجرای این طرح به شمار می‌آید.

باقری، اجرای طرح اسوه (معرفی دختران شاخص قرآنی، علمی، هنری و... در کانال‌های تخصصی با رویکرد عفاف و حجاب)؛ ۱۰ شب ۱۰ حدیث سه‌زبانه در مورد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)؛ اجرای طرح ماه و خورشید «حضرت معصومه(س) از دیدگاه امام رضا(ع)» و اجرای مسابقه از زیارتنامه حضرت معصومه(س) و زیارت مخصوص امام رضا(ع) در 2 بخش دانش‌آموزان و فرهنگیان را از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی در دهه کرامت خواند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برگزاری پویش و مسابقه «فدای دخترم» عکس‌های خاص و زیبای پدران و دختران، پویش دلگویه زیارت‌اولی‌ها، فیلم‌های ۳۰ ثانیه‌ای از بیان حس کودکانه در اولین زیارت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) ویژه دانش‌آموزان ابتدایی و برگزاری مسابقه قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) ویژه همکاران در 2 بخش آقایان و بانوان نیز از دیگر فعالیت‌ها در این دهه خواهد بود.

برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی در خصوص سیره و سبک زندگی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) ویژه همکاران، پخش زنده مراسم‌های جشن‌های هیات‌های شاخص کشور در دهه کرامت، پخش زنده از حرم‌های امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س)، انتشار انیمیشین‌های ویژه کودکان و نوجوانان و برگزاری مسابقه از محتوای مطالب، انتشار مداحی‌ها و سخنرانی‌های کوتاه مرتبط با دهه کرامت، ارسال عکس‌نوشته و مطالب کوتاه جهت استفاده مربیان و معلمان، پیاده‌روی و اجتماع دختران دهه هشتادی در سطح استان مازندران به‌گونه‌ای که مسیر پیاده‌روی در طبیعت و ختم به اجتماع دختران دهه هشتادی با برنامه‌های فرهنگی در گلزار شهدا می‌شود؛ معرفی دانش‌آموزان دختر نخبه قرآنی، فرهنگی، علمی، ورزشی و... در دهه کرامت بر اساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی از دیگر فعالیت‌های این معاونت است که میکائیل باقری به آن‌ها اشاره داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار