مدیر آموزش و پرورش منطقه :۶

سفیران سلامت اصلی‌ترین مجریان ساحت زیستی -بدنی در مدارس هستند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های جشنواره سفیران سلامت و نوجوان سالم؛ سفیران سلامت را اصلی‌ترین مجریان ساحت زیستی -بدنی در مدارس خواند.

کد مطلب: ۱۳۷۱۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
سفیران سلامت اصلی‌ترین مجریان ساحت زیستی -بدنی در مدارس هستند

اختتامیه جشنواره‌های سفیران سلامت و نوجوان سالم منطقه ۶ با حضور رئیس اداره سلامت، معاون اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران و رئیس آموزش و پرورش منطقه، معاون پرورشی و تربیت بدنی، اعضای شورای معاونین منطقه و همچنین برگزیدگان منطقه ای و استانی این جشنواره ها به همت کارشناسی سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه ۶ برگزار شد.

حمید ضیاءپور، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ۶ در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره سفیران سلامت و نوجوان سالم بیان کرد: نقش دادن به دانش آموزان در مدارس باعث اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری آنها می شود. باید در این راستا تلاش شود تا استعدادهای دانش آموزان در زمینه های مختلف هنری، فرهنگی کشف و با ایجاد فضا برای پرورش این استعدادهای بالقوه راه را برای تربیت یک انسان کامل و موثر و مفید در جامعه هموار کنیم. جشنواره سفیران سلامت و نوجوان سالم می تواند نقش مفیدی در این راستا ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته نسل جوان و نوجوان با توجه به شرایط موجود آن زمان و وجود بازی‌های بومی محلی، محدودیت یا نبود فضای مجازی و بازی های رایانه ای بسیار پرتحرک و بانشاط تر بودند، بیان کرد: امروزه فرزندان ما به خاطر تک فرزند بودن و یا زندگی های آپارتمانی متاسفانه بیشتر درگیر فضای مجازی کنترل نشده و بسیار کم تحرک هستند که در صورت عدم هدایت درست آسیب های جسمی و روحی زیادی را متحمل می شوند که این کار شما مراقبین سلامت مدارس و سفیران سلامت را دوچندان می کند.

وی تصریح کرد: فرزندان ما در شرایط کنونی نباید خود را معطوف به حاشیه ها کنند، می بایست به جلو حرکت کنند و با هدف‌گذاری و برنامه ریزی درست در راه رسیدن به آرمان های خود تلاش کنند، اینکه دشمنان جهت ناامیدسازی و کند کردن حرکت شما آینده سازان ایران عزیز از هیچ کاری دریغ نمی کنند شکی نیست، ولی این کار شماست که اول خودتان و سپس دیگران را از این مسائل آگاه کنید، وظیفه شما فقط یک چیز است، برنامه ریزی درست و حرکت رو به جلو و در نتیجه رسیدن به اهدافتان که این امر می تواند وجود ایران قوی در آینده را استمرار ببخشد.

ضیاء پور در ادامه به نقش مهم و موثر سفیران سلامت در مدارس اشاره و بیان کرد: شما دانش آموزان باید خود و دیگران را به ورزش کردن و سالم زندگی کردن تشویق کنید و این جمله کلیدی که اگر وقت برای ورزش کردن نداشته باشید حتما وقت برای بیمارستان رفتن را خواهید داشت به خاطر بسپارید جسم و روح سالم بسیار با اهمیت استۀ شما دانش آموزان در آینده در هر سمت، مقام یا منصبی که باشید اگر جسم و روح سالمی نداشته باشید، نمی توانید آنگونه که باید برای جامعه موثر و مفید باشید.

در پایان مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 گفت: باید به امر سلامت و پیشگیری از آسیب ها توجه ویژه ای شود، سفیران سلامت در مدارس اصلی ترین مجریان ساحت زیستی - بدنی هستند و با توجه به اینکه هدف ما داشتن مدارسی تمام ساحتی در سطح منطقه است مدیران و مراقبین سلامت اهتمام لازم را در اجرا و عملیاتی کردن این مسئله داشته باشند.

در ادامه معاون اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تشکر از مدیریت آموزش و پرورش منطقه 6 و سفیران سلامت که در این جشنواره شرکت داشتند بیان کرد: ما به شما دانش آموزان که در امر سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش موثری داشتید افتخار می کنیم. شما دانش آموزان بیش از 2000 اثر به دبیرخانه جشنواره نوجوان سالم ارسال شد که این نشان از همت والای شما و مراقبین سلامت در مدارس است. شما آینده‌سازان و سکاندار جامعه خواهید بود پس باید جسم و روحی سالم داشته باشید تا بتوانید این امر خطیر را به نحو احسن انجام دهید.

کارشناس سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در خصوص نحوه برگزاری جشنواره و ارسال آثار بیان کرد: تعداد کل آثار ارسالی در بخش سفیران سلامت به منطقه 194 اثر و در بخش نوجوان سالم 334 اثر است که 7 دانش آموز و 2 همکار تونستند رتبه های استانی را کسب نمایند.

در پایان از سفیران سلامت و مراقبین سلامت منتخب مدارس تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار