کارشناس مسئول قرآن و عترت و نماز، آموزش و پرورش شهرستان قدس:

هدف از برگزاری مسابقات قرآنی ‌ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و یافتن استعدادهای قرآنی ‌است

شهرقدس (پانا) - کارشناس مسئول قرآن و عترت و نماز آموزش و پرورش شهرستان قدس، هدف از برگزاری مسابقات قرآنی‌در مقطع ابتدایی را، ایجاد انگیزه و یافتن استعدادهای قرآنی در بین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۱۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
هدف از برگزاری مسابقات قرآنی ‌ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و یافتن استعدادهای قرآنی ‌است

زهرا نظارات گفت: «مسابقات قرآنی در مقطع ابتدایی در ۹ رشته به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود که در شهرستان قدس با همکاری مدیران و معاونان پرورشی مدارس ابتدایی در حال برگزاری است. میزبانی این مسابقات در شهرستان قدس در قسمت دختران بر عهده مدرسه فاطمه کریمه است و مسابقات پسران با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری در دارالقرآن برگزار می‌شود.»

کارشناس مسئول قرآن و عترت و نماز آموزش و پرورش شهرستان قدس عنوان کرد: «از بین دانش‌‌آموزان شرکت‌کننده در مسابقات قرآنی از یک جزء تا ۲۰ جز، حافظان قرآن کریم انتخاب شده و منتخبان این دوره جهت تکمیل حفظ قرآن مجید آموزش داده خواهند شد. این دانش‌آموزان در تمامی رشته‌های قرآنی استعدادیابی شده و در کلاس‌های آموزش تابستان شرکت کرده و جهت ادامه روند حفظ قرآن مجید در مراحل بالاتر، مورد آموزش قرار می‌گیرند.»

وی گفت: «ما در این زمینه و برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه و در بین دانش‌آموزان، ترویج تربیت و فرهنگ قرآنی نیازمند همکاری مداوم، مستمر اولیا و تمام دست‌اندرکاران حوزه قرآن و عترت و نماز هستیم.»

نظارات در پایان اظهار امیدواری کرد: «با حرکت به‌سمت تربیت قرآنی و آموزش درست آن در بین نسل کودک و نوجوان جامعه، به سوی جامعه پاکیزه قرآنی حرکت کرده و به اهداف عالی آن دست پیدا کنیم. اتفاقی که از آموزش قرآن مد نظر است این است که آیه، آیه‌های قرآن را درک کنیم و در زندگی روزمره‌ به‌کار ببریم تا نور علم و آگاهی قرآنی راهگشا و روشنی‌بخش زندگی همه ما باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار