در گفت‌وگو با پانا:

داود حقی: پرسپولیس کیفیت و شخصیت قهرمانی‌اش را به رخ کشید

سپاهان هزینه زیادی کرده بود تا قهرمان شود/استقلال هفته‌های پایانی کم آورد

تهران (پانا) - کارشناس فوتبال ایران معتقد است پرسپولیس بعد از اینکه به سپاهان باخت، دیگر به هیچ تیمی رحم نکرد و شخصیت و کیفیت قهرمانی‌اش را به رخ کشید.

کد مطلب: ۱۳۷۱۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
داود حقی: پرسپولیس کیفیت و شخصیت قهرمانی‌اش را به رخ کشید

داود حقی در گفتگو با پانا، با اشاره به اتفاقات هفته‌ی ماقبل پایانی لیگ برتر اظهار داشت: «پرسپولیس تا جام جهانی بااینکه نوسان داشت اما امتیازات خوبی جمع کرده بود. ۸ امتیاز هم پیش افتاد اما بعد از جام جهانی تیمش افت کرد و صدر جدول و اختلاف امتیاز را از دست داد. بازیکنانش افت کردند. باید کادر فنی بررسی کند و ببیند چه اتفاقی باعث افت تیم و بازیکنانش شد. به نظرم بااینکه آن‌ها ازلحاظ فنی و روحی روانی افت کردند اما خیلی خوب خودشان را جمع‌وجور کردند و توانستند در کورس باقی بمانند.»

وی افزود: «بعد از شکست پرسپولیس مقابل سپاهان، این تیم دیگر به هیچ تیمی رحم نکرد. شاید خیلی‌ها می‌گفتند دربی نهایت مساوی شود. خودم فکر می‌کردم که حتی شانس استقلال برای برد دربی بیشتر باشد اما یحیی گل محمدی همه را غافلگیر کرد و سبک جدیدی بازی کرد و برد. بعدازآن برد، سپاهان هم امتیاز از دست داد و سرنوشت قهرمانی دست پرسپولیس افتاد. به نظرم آن شکست مقابل سپاهان، به پرسپولیسی‌ها برخورد و باعث شد به خودشان بیایند. کیفیت تیم و بازیکنان بازی به بازی بهتر شد و الان کیفیتی که من می‌بینم این تیم بازی آخر مقابل نساجی هم بدون شک برنده می‌شود و قهرمان خواهد شد.»

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: «بازی با گل گهر پرسپولیس عالی و بدون نقص بود. فکر می‌کردم گل گهر بتواند بهتر بازی کند. اما آن‌ها هیچ‌چیزی نداشتند. پرسپولیس همه‌جوره آن‌ها را تحقیر کرد. این‌قدر حوصله ژ بیرانوند سر رفته بود که هرلحظه امکان داشت خودش توپ را بردارد و جلو بیاید. آن‌ها باآن‌همه مهره و هزینه اصلاً خوب ظاهر نشدند و بعد از رفتن قلعه‌نویی نشان دادند که چقدر کیفیت مربیان باهم تفاوت دارد. اینجاست که مشخص می‌شود کدام مربی کاربلد است و می‌تواند از بازیکن بازی بگیرد.»

داود حقی گفت: «بازی‌های هفته آخر سرنوشت‌ساز است و هم قهرمان و هم سقوط‌کننده‌ها مشخص می‌شوند. سپاهان که چند سال است هزینه‌ زیادی برای قهرمانی می‌کند، هفته دشواری در پیش دارد. مس برای ماندن یک بازی مرگ و زندگی دارد که باید ببرد. آن‌ها برای بقا باید ببرند. البته آن‌طرف هم گل گهر برای اعاده حیثیت مجبور است که صنعت نفت را ببرد. سپاهان هم مساوی کند، شانسی نخواهد داشت. همه برد می‌خواهند. اما به‌شخصه شانسی برای سپاهان قائل نیستم. پرسپولیس واقعاً روی فرم است و دشوار است که امتیاز از دست بدهد. همه‌چیز دست خودشان است و باکیفیت و انگیزه‌ای که دارند، تیمی جلوداران نیست به‌خصوص اینکه تیم نساجی ماندنش قطعی شده است و انگیزه‌ای ندارد.»

وی تأکید کرد: «این هفته‌های آخر واقعاً برخی اتفاقات چهره فوتبال را زشت کرد. انگ تبانی زدن به همدیگر اصلاً زیبنده نیست. هیچ مربی و بازیکنی دوست ندارد، شرفش را بفروشد. در لیگ‌های پایین شاید اتفاق بیافتد اما در لیگ برتر نظارت قوی است و کسی به خودش اجازه این کارها را نمی‌دهد. بهتر است همه تمرکز خودشان را روی فوتبال بگذارند و کاری به بقیه تیم‌ها نداشته باشند. استقلال دقیقاً سر همین اتفاقات در هفته‌های پایانی کم آورد. اعتراض کردن به برنامه بازی‌ها و یک روز عقبتر یا جلوتر بازی کردن واقعاً تأثیری ندارد. اتفاقاً تیمی که قبل از همه بازی می‌کند، خیالش راحت‌تر است.»

کارشناس فوتبال ایران افزود:«لیگ ما نیاز به بازنگری دارد. نیاز به امکانات زیادی دارد تا بتواند خیلی از حواشی را پشت سر بگذارد. یکی از واجبات لیگ ما آوردن وی ای آر است که حتماً باید انجام شود. اگر این سیستم بیاید خیلی از اعتراضات و چالش‌های داوری را نخواهیم داشت. امسال واقعاً اعتراضات زیاد بود و همه ادعا داشتند که از داوری ضرر کرده‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار