مدیر دبیرستان شهیدهمت ملارد:

موفقیت، تنها به شرط امید، پشتکار و تلاش میسر است 

ملارد (پانا) - مدیر دبیرستان دخترانه شهیدهمت، همزمان با فرارسیدن امتحانات نهایی ضمن آرزوی موفقیت برای تمام دانش‌آموزان تنها شرط موفقیت را امید، پشتکار و تلاش دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۱۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت، تنها به شرط امید، پشتکار و تلاش میسر است 

رقیه محمدی، مدیر دبیرستان دخترانه شهید همت در گفت‌‌و‌‌گو‌‌ با پانا گفت: «راز موفقیت در امتحانات نهایی این است که تمامی جوانب را بسنجید و تا جایی که می‌‌توانید فعالیت قابل پیش‌بینی خود را تمرین کنید، در این صورت می‌‌توانید امتحانات خود را به خوبی پشت سر بگذارید. می‌‌بایست برای موفقیت خود برنامه‌ریزی کنید، به عبارت دیگر برای دروس خود زمان‌بندی در نظر بگیرید که متناسب با شرایط دانش‌آموزان باشد.»

وی ادامه داد: «با توجه به اینکه در خصوص حذف کنکور از سوی سازمان سنجش کشور، زمزمه‌هایی به گوش می‌‌رسد و شنیده‌ها حاکی بر این است که تاثیر کنکور برای ورود به دانشگاه کاهش می‌‌یابد به همین سبب باید اهمیت امتحانات نهایی را بدانید و به سادگی از این مسئله عبور نکنید. روش درس خواندن برای امتحانات نهایی به دلیل خصوصیات بارز آن و تفاوتی که با امتحانات معمول دوران تحصیلی دارند همواره یکی از دغدغه‌های دانش‌‌آموزان به شمار می‌‌آیند، به همین دلیل پیدا کردن راز موفقیت در امتحانات نهایی می‌‌تواند دستاورد بزرگی محسوب شود.»

محمدی در مورد نحوه مطالعه، افزود: «شیوه مطالعه دروس مختلف اعم از حفظی و فرمولی و نحوه پاسخگویی تشریحی و تستی دارای تفاوت‌هایی است؛ اما تقریبا می‌‌توان گفت که ایجاد آمادگی و راز موفقیت در امتحانات نهایی برای دروس مختلف دارای روندی مشابه است. یکی از مهم‌ترین عوامل عدم تمرکز در هنگام درس خواندن چک کردن مداوم تلفن همراه است، شاید فکر کنید که یک نگاه و بازدید کوتاه از صفحه، کانال‌ها و یا گروه های مجازی تاثیری در کیفیت مطالعه شما ندارد اما حقیقت این است که اثر منفی این عمل فراتر از چیزی است که می‌‌پندارید، دوری از تلفن همراه و فضای مجازی در ایام امتحانات بسیار موثر در موفقیت شما است.»

وی خاطرنشان کرد: « یک روش درس خواندن برای امتحانات نهایی این است که بعد از اینکه مبحث یا درس مورد نظر را مطالعه کردید، آن را با صدای بلند برای یکی از دوستان یا اعضای خانواده یا حتی برای خودتان بخوانید. وقتی آنچه را که مطالعه کردید برای کسی می‌‌خوانید در حقیقت شما دارید آنچه را که یاد گرفتید تمرین می‌‌کنید و در نهایت بر روی درس کاملا مسلط می‌‌شوید.»

مدیر دبیرستان شهید همت خطاب به دانش‌آموزان، تصریح کرد: «آمادگی برای امتحانات دو گونه است، آمادگی در طول سال و آمادگی شب قبل امتحان، بسیاری از دانش‌‌آموزان در اوایل سال تحصیلی تصمیم می‌‌گیرند که با جدیت درس بخوانند و به شب امتحان موکول نکنند؛ اما در عمل چیز دیگری اتفاق می‌‌افتد. برنامه‌ریزی درست و هدفمند یکی از روش‌های طلایی درس خواندن برای امتحانات نهایی است. علاوه بر برنامه‌ریزی، انگیزه و پشتکار فرد نیز به تقویت نیاز دارد. عوامل سستی در درس خواندن را شناسایی کنید و اگر به راهکار رفع آن‌ها آشنایی نداشتید، می‌‌توانید با مشاوران تحصیلی کمک بگیرید، مشاوران به شما کمک می‌‌کنند تا هرچه سریع تر دلیل سستی خود در درس خواندن را بدانید و با رازهای موفقیت آشنا می‌‌شوید.»

محمدی در پایان سخنان خود تاکید کرد: «دانش‌‌آموزان در اصل باید تکنیک یا روشی برای افزایش تمرکز در دوران کنکور خود انتخاب کنند که با شخصیت آنها سازگار باشد در غیر این صورت نه تنها نتیجه‌بخش نخواهد بود بلکه ممکن است استرس و آشفتگی بیشتری را نیز به ذهن آنها وارد کند از این رو شناخت روش‌ها و تکنیک‌های افزایش تمرکز، پیش از انتخاب آنها اهمیت دارد و باید حتما در نظر گرفته شود.»

دانش‌‌آموز خبرنگار: فاطمه نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار