امام جمعه خلیل‌آباد:

اهل بیت در سخت‌ترین شرایط در برابر طاغوت  مبارزه کردند

خلیل آباد(پانا) - امام جمعه خلیل‌آباد گفت اهل بیت در سخت‌ترین شرایط در برابر طاغوت  مقاومت و مبارزه کردند.

کد مطلب: ۱۳۷۱۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
اهل بیت در سخت‌ترین شرایط در برابر طاغوت  مبارزه کردند

علی ناهیدی امام جمعه خلیل آباد در خطبه های نماز جمعه گفت: امام صادق ۳۲سال امامت امت شیعیان در آن زمان را عهده دار بودند و ۶۵سال عمر کردند.ایشان به دلیل اینکه از اکثر ائمه بیشتر عمر کرده بودند، شیخ الائمه نامیده شدند.این امام بزرگواری با ۵خلیفه از خلفای اموی همزمان زندگی می کردند.گفته شده که ظلم و ستمی که بنی عباس بر علویان تحمیل می کردند هرگز بنی امیه این‌چنین ستم و ظلمی را نسبت به اهل بیت پیامبر نکردند.یکی از این ۵خلیفه منصور دوانقی بوده است.
ناهیدی با توجه به رفتار منصور دوانقی با اهل بیت گفت: منصور دوانقی تعداد زیادی از سادات و فرزندان پیامبر را به بدترین شکل ها به شهادت می رساند و این به معناست که اهل بیت در سخت ترین شرایط در برابر طاغوت مقاومت و مبارزه کردند که چرا اگر مقاومت نمی کردند طبیعی بود که در برابر ظلم و ستم آنها قرار نمی گرفتند. .امام صادق (ع)هم روزگار بسیار سختی را گذراندند.منصور با توجه به کینه زیادی که به علویان داشت امام صادق (ع) را به شدت همواره زیر نظر داشت و اجازه زندگی معمولی و آزادی را به ایشان نمی داد.

وی با اشاره به اینکه امام صادق هم همواره در برابر منصور داونقی مقاومت می کردند و تسلیم ناپذیر بودند گفت: منصور ملعون تصمیم گرفت امام صادق را بارها به شهادت برساند.در تاریخ آمده که حدود ۷بار امام را از مدینه به عراق احضار کرد و تلاش می کرد که ایشان را به شهادت برساند. شهادت امام صادق (ع)،۱۲سال پس از حکومت منصور دوانقی رخ داد.و در این مدت امام صادق هیچگاه از آزار و اذیت های او در امان نبودند.

خبرنگار دانش آموز: زهرا یعقوبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار