مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی :

ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروی انسانی از مولفه مهم در یادگیری است

سرانه فضای آموزشی در مهاباد فقط ۴ مترمربع است

ارومیه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروی انسانی ۲ مولفه مهم در آموزش و یادگیری با کیفیت است.

کد مطلب: ۱۳۷۰۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروی انسانی از مولفه مهم در  یادگیری  است

علی مطهری در شورای معاونان آموزش و پرورش استان که در مهاباد برگزارشد افزود: سرانه فضای آموزشی در مهاباد حدود چهار متر مربع است و در نیروی انسانی هم چالش داریم که این دو زیر ساخت مهم باید برای یادگیری فراهم شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه نیروی انسانی موثر تر از بقیه موارد بوده و توجه به اینکه معلمینی تاثیر بخش در مدارس حضور داشته باشند مهم است گفت: دست یابی به حیات طیبه با معلمان دین دار و اخلاق مدار میسر می شود.

وی با اشاره به اینکه شورای معاونان در شهرستانها دارای اهمیت هایی از منظر های مختلف است بیان کرد:به تناسب شرایط اولویتهایی برای این سفرها داریم و ساماندهی فضا تجهیزات یکی از مهمترین موارد قابل توجه است.

مطهری با اشاره به اینکه ساماندهی فضای آموزشی و نیروی انسانی ۲ مولفه مهم در آموزش و یادگیری با کیفیت است گفت: سرانه فضای آموزشی استاندارد کشور ۸.۳۹ متر مربع به ازای هر دانش آموز است.

وی اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در استان ۴.۲۲ متر به ازای هر دانش آموز است که کمتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در مهاباد حدود چهار متر مربع است، گفت: سرانه فضا در ارومیه مرکز استان کمتر از سه متر مربع در نواحی یک و ۲ است.

مطهری افزود: نیروی انسانی موثر تر از بقیه مولفه های تاثیر گذار در آموزش و یادگیری کیفی است و توجه به اینکه معلمینی اثر گذار در مدارس حضور داشته باشند مهم است چرا که دست یابی به حیات طیبه با معلمان دین دار و اخلاق مدار میسر می شود.

وی بااشاره به اینکه برگزاری شورای معاونان در شهرستانها دارای اهمیت و پیامدهای مطلوبی است، بیان کرد: به تناسب شرایط اولویت‌هایی قابل بررسی در طی این جلسات شهرستانی داریم و ساماندهی فضا و تجهیزات یکی از مهمترین موارد قابل توجه است.

مطهری تاکید کرد: تشریح وضعیت فضای فیزیکی و کلاسها بسیار اهمیت دارد و لازم است قابلیت فضاها کامل جمعبندی شود.

به گفته وی تلاش می شود با استفاده از ظرفیت جلسات بتوان فضاهای نیمه تمام و بلا استفاده را بهینه کرد و احصای این فضاها و تبدیل به احسن کردن آنها لازم است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به برگزاری آزمون نهایی در استان گفت: تمامی این اقدامات نیازمند نیروی انسانی و تجهیزات است.

وی اظهار کرد: امسال ۷۱۸ نفر در طی ازمون استخدامی جذب این نهاد خواهند شد که پذیرش اولیه سه برابر ظرفیت انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار