معاون ستاد کل نیروهای مسلح:

شناخت کافی از راهبرد و سناریوهای دشمن لازمه اقتدار در جنگ نرم است

تهران (پانا) - معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت جنگ نرم و جنگ شناختی مستلزم داشتن قدرت نرم است و بکارگیری قدرت نرم مستلزم توانایی است؛ همه اینها مستلزم شناخت کافی از راهبردها و سناریوهای دشمن و در یک کلمه دشمن شناسی است.

کد مطلب: ۱۳۷۰۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
شناخت کافی از راهبرد و سناریوهای دشمن لازمه اقتدار در جنگ نرم است

سردار ابوالفضل شکارچی روز سه شنبه در بیست و پنجمین گردهمایی تخصصی معاونان فرهنگی اجتماعی فراجا با اشاره به توطئه‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران و کشور، رویکردهای دشمنان را در این فرایند تشریح کرد و افزود: امروز روش و راهبردهای دشمن در توطئه افکنی تغییر کرده و با راهبردها و سیاست‌های جدید به دنبال آرایش علیه کشور است که در این میان از جنگ نرم برای تحقق اهداف خود بهره می‌برد؛ هرچند که در همه ادوار و مقاطع ناکام مانده است.

وی با تفکیک مقوله قدرت در ۲ مولفه «سخت» و «نرم» توضیح داد: معنای قدرت سخت در هر فرایند و فعالیتی «اجبار» است؛ اما در استفاده از قدرت نرم مبنا «اجبار» نیست بلکه اقناع است.

این مقام عالی ستاد کل نیروهای مسلح با تعریف عملیاتی قدرت نرم خاطرنشان کرد: توانایی استفاده از ابزارهای فرهنگی و شگردهای اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای در مفهوم قدرت نرم معنا می‌یابد؛ در واقع هر که بتواند از همه ابزارهای فرهنگی و شگردهای اجتماعی و رسانه‌ای به موقع و با ظرفیت کامل بهره گیرد در حوزه جنگ نرم قدرتمند است.

سردار شکارچی تاکید کرد: پیروزی در جنگ نرم در گرو داشتن قدرت نرم و توانایی در بهره‌گیری از این قدرت است. جنگ نرم و شناختی ابزارهایی چون رسانه، کتب، فضای مجازی، فیلم، پویانمایی، بازی‌های یارانه‌ای، نمادها و مواردی از این دست را دارد که باید بدانیم از این ابزارها کِی و چگونه بهره گیریم.

وی، تلاش برای امیدآفرینی در جامعه را یکی از وظایف اصلی فعالان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی برشمرد و تاکید کرد: جنگ نرم و جنگ شناختی مستلزم داشتن قدرت نرم است و بکارگیری قدرت نرم مستلزم توانایی است؛ همه اینها مستلزم شناخت کافی از راهبردها و سناریوهای دشمن و در یک کلمه دشمن شناسی است.

این مقام عالی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مسئولیت‌ها و وظایف راهبردی معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا، اضافه کرد: امروز بهترین‌ها در فرماندهی انتظامی هستند که بیانگر آینده روشن این سازمان است و امید که همه شما عزیزان در ماموریت‌های پیش رو موفق باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار