شرح تجربه معلم بودن از زبان یک بازیگر

وقتی خواسته یا ناخواسته از ویژگی آدم‌ها وام گرفتم

تهران (پانا) - زهره حمیدی بازیگر تلویزیون و سینما که سابقه معلمی و تدریس را در کارنامه کاری خود دارد، همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم تجربه این حرفه را در کار بازیگری موثر توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
وقتی خواسته یا ناخواسته از ویژگی آدم‌ها وام گرفتم

زهره حمیدی بازیگر تلویزیون و سینما در گفت‌وگو با پانا درباره تجربه معلم بودن و تدریس در آموزش و پرورش عنوان کرد: «من در سال‌های ۵۲ تا ۵۴ معلم بودم و وقتی فرزندان دوقلویم به دنیا آمدند، مجبور به ترک این شغل شدم و نتوانستم ادامه دهم.»

وی افزود: «آن زمان در در روستا بودیم و من هم مربی مهد کودک بودم و هم در یک پروژه با عنوان «پیکار با بی‌سوادی» به زنان و دختران جوان درس می‌دادم. آن زمان خودم در رشته اقتصاد تحصیل می‌کردم و همزمان درس هم می‌دادم.»

حمیدی با اشاره به مهم‌ترین ویژگی لازم برای معلم بودن گفت: «تجربه من نشان داد که معلم‌ها باید با بچه‌ها دوست باشند و اینطور نتیجه بهتری می‌گیرند. این ارتباط درست برقرار کردن با بچه‌ها از امور واجب برای یک معلم است.»

وی خاطرنشان کرد: «هر دانش آموزی به ویژه در مقاطع اول و دوم دبستان خصوصیات خاص خود را دارد و معلم باید شخصیت شناسی کند تا کلاس درس برای بچه‌ها دوست‌داشتنی‌تر باشد و خاطره خوب برایشان ثبت شود. چه بسیار بچه‌هایی که به خاطر عشق به یک معلم یک رشته را دنبال کرده‌ و در آن ماندگار هم شده‌اند؛ معلمی که با بچه‌ها ارتباط درستی برقرار کند، او را به مسیر درست شغلی و کشف استعدادهایش نیز هدایت خواهد کرد.»

وی ادامه داد:«متاسفانه هنوز این باور در جامعه وجود دارد که بچه‌ها باید یا مهندس شوند یا پزشک اما تشخیص استعداد‌های واقعی از همان دوران کودکی کار معلم است.»

این بازیگر درباره تاثیر تجربه حرفه تعلیم و تربیت در بازیگری توضیح داد:«خیلی از بازیگران ما قبلا شغل معلمی را دنبال کرده‌اند. معلم بودن دنیای جذابی دارد و تجربه شناخت انسان‌ها را فراهم می‌کند؛ تجربه‌ای که به کار بازیگر هم می‌آید از جمله خود من که در مقطع معلم بودنم با پدرها و مادرها و دانش آموزان زیادی سروکار داشتم و خواسته یا ناخواسته به کاراکترها دقت می‌کردم.»

وی درباره فعالیت‌های اخیر خود عنوان کرد: «فعلا بیکار هستم، هرازگاهی پیشنهاداتی می‌شود اما دستمزدها آنقدر پایین است که بعد از ۳۰ سال کار کردن نمی‌توانم با این مبالغ کار کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار