بهره‌برداری از اولین مدرسه دانش‌آموزان اوتیسمی در بیرجند آغاز شد

بیرجند (پانا)- طی مراسمی با حضور نماینده خیر مدرسه‌ساز استان خراسان جنوبی داریوش گنجی از مدرسه 6 کلاسه فرشتگان اوتیسم دکتر گنجی 3 واقع در مهرشهر با اعتبار بالغ بر 4/7 میلیارد تومان و با زیر بنای 673متر مربع به عنوان اولین مدرسه دانش‌آموزان اوتیسمی بهره‌برداری بعمل آمد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از اولین مدرسه دانش‌آموزان  اوتیسمی در بیرجند آغاز شد

رئیس اداره آموزش استثنایی استان خراسان جنوبی در این مراسم با قدردانی از حمایت ها و پیگیری های زبانزد خیر نیک اندیش دکتر داریوش گنجی در حوزه مدرسه سازی استان گفت: مدرسه اوتیسم دکتر گنجی یکی از بهترین و عالی ترین مدارسی است که با امکانات خیلی خوب احداث شده است.

محسن ماندگار از این مدرسه به عنوان یکی از مراکز آموزشی شاخص در استان یاد کرد و افزود: بچه های استثنایی از جمله اوتیسم توانمندی های ویژه ای دارند که اگر بستر آموزش برایشان فراهم باشد به نخبگان جامعه تبدیل می شوند.

وی با اشاره به یکی از این نخبگان استانی که از دانش آموزان روشن دل و حافظ کل قرآن کریم است، اذعان داشت: بهره مندی از حداقل امکانات، حق این بچه هاست.

تحصیل 1417دانش آموز استثنایی در استان

وی از مسئولان استانی درخواست کرد بطور ویژه بچه های استثنایی را در حوزه حمایتی و اعتبارات ببینند.

وی با اشاره به شروع طرح سنجش نوآموزان برای سال تحصیلی آینده از مهر 1402 به عنوان یکی از سیاست های سازمان آموزش استثنایی کشور افزود: دو مرکز سنجش در بیرجند و 10 مرکز سنجش هم در استان داریم که برخی مراکز تخریبی است و به تعمیر و بازسازی نیاز دارد.
وی تعداد دانش آموزان استثنایی استان را 1417 نفر اعلام کرد که در27 مدرسه استثنایی تحصیل می کنند.

لبخند یک مادر خستگی را از تنمان خارج می کند

نماینده دکتر داریوش گنجی خیر مدرسه ساز استان هم در ادامه با تبریک هفته معلم گفت: معلمی شغل انبیاست و ما به این اعتقاد داریم.
دکتر رضایی به سختی های احداث این مدرسه در گرفتن زمین و پروسه اداری که برای تحویل آن سپری شد، اشاره و افزود: احداث چنین مدرسه ای در کشور نمونه و شاخص است و هیچ خیری در استان تاکنون در این حوزه ورود پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه با وجود پاره ای از مشکلات، همکاری های خوبی هم در استان با ما انجام گرفته، ادامه داد: اجرای چنین پروژه ای با مشارکت یک کار گروهی انجام گرفته است و لبخند رضایت یک مادر خستگی را از تن ما خارج می کند.

وی از اجرای 11 پروژه مدرسه سازی توسط خیر آقای دکتر گنجی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 4 پروژه افتتاح شده، 3 پروژه مهر سال جاری و 4 پروژه هم مهر 1403 افتتاح خواهد شد.

رتبه اول مدرسه سازی و جذب خیر

سرپرست اداه کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم با قدردانی از خیر مدرسه ساز استان دکتر داریوش گنجی و هم چنین نماینده ایشان دکتر رضایی و مجمع خیرین مدرسه ساز استان گفت: دانش آموزان عادی در هر فضایی می‌توانند درس بخوانند اما دانش آموزان با نیازهای ویژه مثل اوتیسم به فضای خاصی نیاز دارند.

حامد رخسارپور افزود: خراسان جنوبی در سطح کشور به لحاظ پروژه های خیرساز و جذب خیرین مدرسه ساز رتبه بالایی در کشور را داراست که اکثر خیرین آنها غیربومی هستند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان‌جنوبی هم با بیان اینکه در سال 80 مدرسه سازی را در استان شروع کرده‌ایم، از زحمات دکتر گنجی خیر مدرسه ساز استان قدردانی کرد.

خیریه افزود: مدرسه سازی آرامش قلبی و آسایشی را برای انسان در پی دارد که با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

هم چنین روز گذشته از طرح توسعه مدرسه دوکلاسه استثنایی روستای امیرآباد بیرجند هم بازدید و از این پروژه هم بهره برداری به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار