با حضور معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی انجام گرفت؛

همایش تجلیل از فرهنگیان شهرستان بجستان برگزار شد

مشهد(پانا)-رئیس آموزش وپرورش استثنایی گفت: باید در جهت شناسایی و رشد استعدادها و بالابردن سطح توانایی‌های ادبی، هنری، مهارتی و اجتماعی دانش آموزان بانیازهای ویژه  با استفاده از ظرفیت‌های مشترک دو طرف اقدام نمود.

کد مطلب: ۱۳۶۹۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
همایش تجلیل از فرهنگیان شهرستان بجستان برگزار شد

سید جمال وزیری معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم اندیشه مطهر شهرستان بجستان گفت: مقام معظم رهبری از فرهنگیان عزیز با عنوان سربازان گمنام ومعماران آینده کشور نام بردن .که این کلمات بسیار دقیق و بجا مسئولیت مارا دوچندان می کند.

وی در ادامه افزودن فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم حجت را بر همه ما تمام‌کرد .چراکه این بیانیه یک منشور و سنگ بنا برای آینده و پیشرفت کشور است.

وزیری افزود: هر اتفاق خوب و تغییر در کشور ما باید در بستر مدرسه اتفاق بیفتد. چراکه مادر عصری زندگی می کنیم که از همه طرف مورد هجمه های دشمن قرار گرفته نظام مدرسه غربی دیگر پاسخگوی نسل امروز جامعه ما نیست این نظام باید توسط شما ها متحول بشود باید در واقع درون مایه ها وانگاره های تمدن اسلامی از درون اموزش و پرورش جوانه بزند .ماباید نسل آینده کشور را با درون مایه های فرهنگی و تمدن ایرانی اسلامی خود آشنا کنیم .

معاون سواد آموزی در ادامه خطاب به معلمین گفت: همه بشریت چشمشان به تلاش و کوشش شما دوخته شده است. ما در دو خیمه گاه قرار داریم یک خیمه گاه نظام تربیتی غرب است که درواقع تیرشان به سنگ خورده و خوشان به بن‌بست رسیده اند. خیمه گاه دیگر ما خیمه گاه تعلیم و تربیت اسلامی است .

وزیری به جایگاه یک معلم خوب از نگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد وگفت :تمام خصوصیاتی که یک معلم تراز جمهوری اسلامی باید داشته باشد در شهید مطهری متبلور است و همه معلمین باید آثار ۷۲گانه شهید مطهری را مطالعه بکنند و به جوانان و نوجوانان منتقل نمایند.

وی در ادامه افزود: امروزه وظیفه ما معلمین است برای اعتلای کلمه الله برای تحقق تربیت اسلامی در اقصا نقاط جهان همت بکنیم .نظام تعلیم و تربیت ما آنقدر غنا دارد که خیمه گاه دشمن را شکست بدهد. دشمن برای ما نظام آموزشی آی بی را که یک‌نظام یک پارچه است طراحی کرده که در واقع در راستای ادامه دهنده همان سند ۲۰۳۰ است .

وی در ادامه از همکاران فرهنگی خواست به تألیف کتاب های جذاب برای دانش آموزان اقدام کنند و بر پیوند مدرسه و مسجد به عنوان یک ضرورت اشاره کرد و گفت: اگر به دنبال پروش فرزندانی انقلابی هستیم باید این پیوند را جدی بگیریم .

معاون مدیرکل در ادامه افزود: جایگاه آموزش و پرورش خصوصی سازی نیست . آموزش و پرورش یک دستگاه دولتی است. زیرا آموزش و پرورش سنگ بنای جامعه است و باید منطبق با نیاز های روز گام بردارد .

وی در پایان به مهم ترین ویژگی دو مکتب شهید مطهری و سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: هردو مکتب در اخلاص و پیروی از ولایت فقیه و کارجهادی کردن مشترک بودند و همین باعث ماندگاری و سرآمدی هر دو مکتب شده است.

دانش آموز خبرنگار : فاطمه زرنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار