روایت اشتغال‌زایی برای چهار نفر توسط جوان کارآفرین کمیته امداد

تهران (پانا)- ربطی به سن و سال ندارد، برخی انسان‌ها همیشه دوست دارند کمک کنند، حالا فرقی ندارد که چه طور و چه اندازه؛ «کوچک» به اندازه پرداخت هزینه یک قلم برای شروع تحصیل در مدرسه و یا اینکه کمک «بزرگ» به اندازه اشتغال‌زایی برای چند نفر. کاری که «علی‎‌اکبر کولیوندی» با کمک کمیته امداد انجام داد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
روایت اشتغال‌زایی برای چهار نفر توسط جوان کارآفرین کمیته امداد

نسبت به سن‌ و سالش، با وجود سی سال سن، زندگی علی‌اکبر کولیوندی با بالا و پایین‌های زیادی همراه بوده است. شغل‌های زیادی را تجربه کرده است، تا این که دست روزگار او را جلوی ساختمان کمیته امداد قرار داد تا با کمک وام، خودش کسب‌وکاری را شروع و اشتغال‌زایی کند و در روستای «سرطاف» استان ایلام، روستای محل تولد و زندگی‌اش کارگاهی راه‌ بی‌اندازد. او همیشه، در جشن‌ها و پویش‌ها برای کمک به افراد نیازمند همراهی می‌کرد تا زمانی که کمیته امداد با این جوان همراه شد و برای شروع یک کسب ‌و کار به او وام 130 میلیون تومانی داد. کاری که علی‌اکبر جزو آرزوهایش بود تا آن را انجام دهد.

از کارمندی و کارگری تا اشتغال‌زایی

باید از اول شروع کرد، از زمانی که علی‌اکبر مدرسه را تمام کرد و در دانشگاه، دانشجوی مهندسی عمران نقشه ‎برداری شد. کولیوندی می‌گوید از همان ابتدای تحصیل در دانشگاه، مشغول به کار شد. یک روز، کارگری کرد و روز دیگر، ماهی فروشی را تجربه کرد. او حتی در یک برهه زمانی، زمین پدرش را که بلااستفاده افتاده بود، زیر کشت برد و در آنجا دانه نخود کاشت، بعد از چند ماه، محصول برداشت شده، سود خیلی خوبی هم داشت. حرف کولیوندی این است که از کار کردن نمی‌ترسد و همیشه توانسته خرج خود را دربیاورد.

بعد از پایان دانشگاه و فارغ‌التحصیلی اما او در رشته خودش، به عنوان مهندس عمران نقشه‌برداری کار کرد. درست است که این پسر جوان مهندس شد و برای یک شرکت بزرگ و معتبر کار می‌کرد، با این حال اما ته دلش دوست داشت که کارآفرینی کند و دستی را به کاری بگذارد. فرصتی که همیشه دوست داشت به آن دست پیدا کند اما مشکل بزرگ نداشتن سرمایه اولیه، باعث شد که این انتظار دور از ذهن باشد، اما نیت که پاک باشد، روشنایی و گشایش خود به خود راه را نشان می‌دهد.

علی ‎اکبر از زمانی که به یاد دارد، از دوران کودکی در مراسم بازگشایی مدارس، در جشن عاطفه‌ها به دانش‌آموزان نیازمند کمک می‌کرد. به جز این هم، زمانی که بزرگ‌تر شد و دستش در جییش رفت، در هر جشن خیریه‌ای کولیوندی، حضور داشت و دست به جیب می‌برد و کمک می‌کرد. یک دوره هم خود پدر معنوی یک فرزند بود. همه این‌ها همراهی کولیوندی با کمیته امداد بود.

این جوان 30 ساله می‌گوید که یک زمانی او همراه کمیته بود و حالا کمیته امداد همراهی‌اش کرد و از همان دستی که داده بود، گرفت. زمانی که کولیوندی قصد کرد تا نیت اشتغال‌زایی را عملی کند، خود را جلوی اتاق اشتغال این اداره دید. فرم پر کرد و طرحش را ارائه داد. خیلی زود، طرح مورد قبول واقع شد و وام 130 میلیون تومانی برای راه‌اندازی یک کارگاه مواد شوینده و مواد ضد عفونی تاسیس کرد. او می‌گوید که چیزی از تولید مواد ضدعفونی نمی‌دانست، اما نمایندگی یکی از شرکت‌های بزرگ را گرفت، آموزش دید و خیلی زود وسایل اولیه را تهیه کرد و چهار نفر را هم سرکار برد.

کولیوندی می‌گوید که حالا به آرزویش رسیده است، آرزویی که حالا حدود یک سالی عمر دارد. این جوان 30 ساله، از کسب‌وکارش راضی است و توضیح می‌دهد که حالا زندگی را با امید کارآفرینی ادامه می‌دهد و اشتغالزایی، نقطه عطف زندگی‎اش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار