در کارگاه پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی در فارسان عنوان شد:

ریشه و منشاءترس و بی‌اعتمادی دانش‌آموزان در خانواده است

فارسان (پانا) - رئیس پلیس فتای استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد ریشه و منشاءترس و بی‌اعتمادی دانش‌آموزان در خانواده است و برای مشکلات حضور در فضای مجازی باید بتوانند با خانواده گفتگو کنند.

کد مطلب: ۱۳۶۹۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
ریشه و منشاءترس و بی‌اعتمادی دانش‌آموزان در خانواده است

کارگاه پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی در شهرستان فارسان با حضور رئیس پلیس فتای استان چهارمحال و بختیاری سرهنگ مرتضی عسگری، موسی ریاحی، کارشناس مشاوره آموزش و پرورش فارسان و والدین دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم برگزار شد.

مرتضی عسگری، رئیس پلیس فتای استان چهارمحال و بختیاری در این جلسه به آسیب‌های اجتماعی مجازی اعم از بازی‌های رایانه ای نامناسب، برنامه‌های غیرقابل کنترل، لینک و کدهای ناشناس، رابطه‌های مجازی نوجوانان و... اشاره کرد.

وی در گفت‌وگو با پانا گفت: «وظیفه ما اطلاع‌رسانی و آگاه کردن مردم در رابطه با آسیب‌های فضای مجازی است تا با آموزش به حداقل برسد و بتوانیم از فرصت‌های عظیم فضای مجازی استفاده بهینه داشته باشیم. وظیفه ما آموزش و استفاده درست به کاربران است و اگر در این فضا اتفاق ناخوشایندی برای کاربری پیش آمد، ما راهگشا باشیم و کنار آنان مشکل را حل کنیم.»

وی در ادامه افزود: «این مبحث بیشتر در مورد دانش آموزان است که در پیام رسان های مختلف پیام حاوی لینک و کد برای آنان ارسال می شود.»

عسگری تاکید کرد: «دومین مورد نرم افزارهای مورد استفاده دانش‌آموزان است که نباید از منابع نامشخص برنامه دانلود کنند. خلاصه دو موردی که ذکر شد و مهم‌ترین نکته مبحث امروز ارسال کد در پیام رسان‌ها است که نباید آنها را کلیک کرد و وارد لینک ها شد، چون ممکن است به هک شدن اطلاعات خصوصی فرد ختم شود.»

عسگری ادامه داد: «فرهنگ‌سازی حتی باید برای والدین هم باید ایجاد شود. ریشه و منشاء ترس و بی اعتمادی دانش آموزان در خانواده است و خانواده‌ها باید به گونه ای در اجتماع خانوادگی خود، اعتماد ایجاد کنند که فرزندان بدون رعب و وحشت مشکلات خود را در رابطه با تهدیدهای مجازی برای آنان بازگو کنند. ما نیز در کنار خانواده ها و دانش آموزان خواهیم بود و کمک رسان آنها هستیم.»

در پایان این جلسه قرار شد با مدیریت بیت الزهرا شهرستان فارسان کارگاه فرهنگی فتح الفتوح یک کار اصولی و تربیتی برای دانش آموزان و والدین افتتاح شود.

مرتضی عسگری در مورد برگزاری این کارگاه گفت: اگر برنامه فتح الفتوح در پایگاه شهرستان فارسان و در راستای فرهنگ کار مثبتی انجام دهد، ما نیز سعی می‌کنیم در همه جای کشور این کار را عملیاتی کنیم.

دانش اموز خبرنگار: سمیرا دادور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار