وزش باد شدید و افزایش ارتفاعات امواج تا ۲ متر در جنوب کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر در جنوب کشور و خطر غرق شدن شناگران هشدار داد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
وزش باد شدید و افزایش ارتفاعات امواج تا ۲ متر در جنوب کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش وزش باد با جهت جنوب شرقی با حداکثر سرعت ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج در ساحل بین۱ تا ۱.۵ متر و دور از ساحل ۲ متر در نیمه‌غربی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر از اوایل وقت دوشنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه ( ۱۸ تا ۲۰ ازدیبهشت) خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک، تفریحی، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و به تاسیسات دریایی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این مخاطره جوی ممنوعیت درعملیات تفریحی به‌ویژه غواصی و شنا، ممنوعیت در سفرهای دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به‌ویژه در فراساحل را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار