رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز:

معلم پرورش‌دهنده روح، روان و جان دانش‌آموزان است

کرج (پانا) - رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد معلم پرورش‌دهنده روح، روان و جان دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۶۹۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
معلم پرورش‌دهنده روح، روان و جان دانش‌آموزان است

فرهاد منظوری، رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی البرز در حاشیه گرامیداشت سپاس معلم در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: «در آموزه‌های دینی برای شأن، جایگاه و مقام معلم مطالب بسیاری گفته شده است، ازجمله اینکه معلم پرورش‌دهنده روح، روان و جان دانش‌آموزان است؛معلم است که وظیفه و مسئولیت تربیت آینده‌سازان میهن اسلامی را برعهده دارد.»

وی اظهار کرد: «معلم در آموزه‌های دینی یک شخصیت بسیار مهم و مقدسی است. به گونه‌ای که عنوان شده هر انسانی بعد از پدر و مادر، معلمانش پدر و مادر حقوقی او محسوب می‌شوند. این به جهت دلسوزی و تعهدی است که معلم نسبت به تربیت فرزندان دارد.»

منظوری در ادامه گفت: «یکی از شاخص‌هایی که در آموزه‌های دینی گفته شده این است که خود معلم باید شاگرد خوبی باشد، یعنی شاگرد خوب قرآن باشد و احکام و ادیان الهی را بیاموزد و آن‌ها را به دانش آموزانش انتقال دهد.»

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش افزود: «معلم باید طبق دستورات الهی دانش‌آموزان را تربیت کند زیرا خالق انسان خداست و خداوند دستورات هدایتی و تربیتی انسان را کامل فرموده است. بنابراین معلمین باید با دستورات الهی برای تربیت آینده‌سازان میهن آشنا شوند و متناسب با آن دستورات بتوانند فرزندان را به نحو احسن تربیت کنند تا جامعه‌ای بهتر داشته باشیم.»

دانش آموز خبرنگار: ملیکا بهروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار