سرپرست آموزش و پرورش دماوند:

امروز معلمان بدون شناخت فضای مجازی نمی‌توانند با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند

دماوند(پانا) - سرپرست آموزش و پرورش دماوند با بیان اینکه توانمندسازی معلمان این شهرستان در دستور کار است، گفت امروز معلمان بدون شناخت فضای مجازی نمی‌توانند با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند.

کد مطلب: ۱۳۶۹۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
امروز معلمان بدون شناخت فضای مجازی نمی‌توانند با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند

محمد فروتن، سرپرست آموزش و پرورش دماوند ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند به مناسبت گرامیداشت هفته مقام معلم، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت علامه استاد مرتضی‌مطهری و تبریک هفته معلم به فرهنگیان شهرستان ‌دماوند اظهار کرد: معلمان و فرهنگیان در طول‌ سال‌های مختلف زحمات زیادی در حوزه تعلیم و تربیت کشیده‌اند.

وی افزود: آموزش و پرورش شهرستان‌دماوند برای تحقق برنامه‌های راهبردی و اجرای شعار خود به معلمانی نیاز دارد که در این زمینه رفتار نبی‌گونه داشته باشند.

سرپرست آموزش و پرورش دماوند با اشاره شعار آموزش و پرورش گفت: هر معلم در مجموعه آموزش و پرورش، یک مربی تربیتی در جهت تربیت نسل مؤمن و انقلابی برای ساختن تمدن نوین‌اسلامی است؛ البته زیرساخت تمدن نوین اسلامی طبق گام دوم انقلاب‌اسلامی، داشتن ایران‌قوی است که برای تحقق این امور به معلمان قوی و کارآمد نیاز داریم.

فروتن ادامه داد: معلمان کارآمد و توانمند کسی است که نسبت به تمام موضوعات ابعادی دانش‌آموزان از لحاظ علمی، اعتقادی و رفتاری دغدغه داشته باشد و این موضوع با تلاش همه معلمان و فرهنگیان مسیر می‌شود.

وی به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه «معلمی شغل انبیاست» اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری اشاره داشتند که فرمایش امام راحل در خصوص معلمان، یک حقیقت قرآنی است که در آیه چهارم سوره ابراهیم به این موضوع اشاره شده که ما هیچ نبی را نفرستادیم مگر اینکه به زبان همان قوم صحبت کرده است.

توانمندسازی معلمان دماوند در دستور کار است

سرپرست آموزش و پرورش دماوند تأکید کرد: قطعاً اگر معلمان بخواهند رفتار نبی‌گونه داشته باشند، باید زبان نسل امروز را بشناسند و یکی از زبان‌های تأثیرگذار روی دانش‌آموزان، فضای مجازی و رسانه است.

فروتن ادامه داد: معلمان تا به فضای مجازی و رسانه آشنایی نداشته باشند، نمی‌توانند تعامل و ارتباط با دانش‌آموزان برقرار کنند و زمانی می‌توانیم نسل مؤمن و انقلابی داشته باشیم که دانش‌آموزان خوبی تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه برای توانمندسازی معلمان برنامه‌هایی مد نظر قرار دارد و دوره‌های متفاوتی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره‌ها، لازمه زیرساخت‌هایی است که به زودی مهیا می‌شود.

محمدفروتن، سرپرست آموزش و پرورش دماوند اضافه کرد: از همه دستگاه‌ها تقاضا داریم که با آموزش و پرورش همکاری و همراهی داشته باشند و معلمان همه توان خود را برای تحقق شعارها جهت رشد همه جانبه‌ دانش‌آموزان به کار گیرند.

گفتنی است؛ به مناسبت هفته گرامیداشت هفته مقام معلم، میز خدمت مدیریت آموزش و پرورش به منظور دیدار بدون واسطه و چهره‌به‌چهره با مردم و پاسخگویی به سئوالات نمازگزاران در مصلی نماز جمعه امروز دماوند برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار