مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش:

معلم اسوه و الگوساز است

تهران (پانا) - مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، معلم را اسوه و الگوساز جامعه دانست و گفت شهید مطهری به عنوان معلم بصیر و الگوی تمام‌عیار برای معلمان در تراز انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۱۳۶۹۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
معلم اسوه  و الگوساز است

حامد صبوری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان شهریار که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم ایراد شد ضمن گرامیداشت یاد و نام استاد شهید مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری به‌ عنوان معلم بصیر، آگاه، انقلابی و تبیین‌گر، اسوه و الگوی تمام‌عیار برای معلمان در تراز انقلاب اسلامی است که عمر شریف خود را صَرف آموختن علم و حکمت کرد و زکات آن را با تعلیم و تربیت شاگردان بسیار و نگارش کتب مختلف ادا کرد و شهادت در راه خدا و اهداف متعالی انقلاب اسلامی، ثمره مجاهدت و تلاش‌های بی‌وقفه او در مسیر جهاد تبیین بود.

صبوری اظهار کرد: سعادت و خوشبختی جامعه از مسیر تعلیم و تربیت صحیح که متناسب با فطرت پاک و خداجوی انسان‌ها باشد، عبور می‌کند.

صبوری، وظیفه معلمان و مربیان را هدایتگری و سوق دادن متربی به سمت کمال دانست و خاطرنشان کرد: دستیابی به تمدن نوین اسلامی به عنوان یکی از افق‌های امیدآفرین که همواره در آرا و نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) متجلی است، به واسطه تحقق ایجاد جامعه اسلامی شکل می‌گیرد و جامعه که متشکل از نیروی انسانی و مردم است قطعا به وسیله نظام تعلیم و تربیت اسلامی و معلمان شکوفا و هدایت خواهند شد.

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دیدار اخیر جمعی از معلمان و فرهنگیان کشور با مقام معظم رهبری گفت: حضرت آقا در این دیدار "معلم را معمار آینده کشور" دانستند که این تعبیر زیبا و حکیمانه نشان‌دهنده عمق نفوذ و تاثیرگذاری نقش و جایگاه معلم برای پایه‌ریزی و ساختن آینده کشور و ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

صبوری افزود: مدرسه باید جایگاه واقعی خود را به عنوان کانون اصلی تحول در جامعه بازیابد و معلم نیز می‌بایست به نقش تربیتی خویش اهتمام ورزیده و از قید و بند صفحات کتاب‌ها و جزوات خارج شده و به عنوان اسوه‌ای بصیر و امین نزد متربیان در فرایند تعلیم و تربیت شناخته شود.

وی ادامه داد: در آن هنگام معلم می تواند الگوسازی کرده و نقش تاثیرگذار خود را به عنوان محور تحول و عامل رشد و شکوفایی فطرت پاک متربیان و استعدادهای آنان در جامعه اسلامی ایفا کند.

صبوری خاطرنشان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین باید تحول در آموزش و پرورش را مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دنبال کنیم تا علاوه بر رشد و شکوفایی استعدادهای فطری دانش‌آموزان، جامعه نیز به سمت زندگی فردی و اجتماعی مطلوب اسلامی که همان حیات طیبه است، حرکت کند.

صبوری با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش، راهبردی‌ترین وزارت جمهوری اسلامی ایران است، گفت: با همت بلند دولت سیزدهم و کمک مجلس یازدهم، وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای سند تحول بنیادین و با هدف بهبود کیفیت نظام تعلیم و تربیت کشور و ارتقا شان و منزلت معلمان عزیز، به اجرایی سازی رتبه بندی معلمان اقدام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار