معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمانهای امام خمینی؛
تجدید بیعت با بنیانگذار انقلاب، نشاندهنده علاقه و پایبندی فرهنگیان به نظام مقدس جمهوری اسلامی است
تهران(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران با بیان اینکه تجدید بیعت با بنیانگذار انقلاب اسلامی، نشاندهنده علاقه و پایبندی فرهنگیان به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، آشناسازی دانشآموزان با آرمانهای امام را از اولویتهای مهم آموزش و پرورش عنوان کرد.
همزمان با روز معلم، فرهنگیان و مسئولان بلند پایه وزارت آموزش و پرورش با حضور در حرم مطهر امام راحل( ره) با میثاق های بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند.
سید احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران ضمن ادای احترام و تجدید میثاق با آرمان های مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی، با تاکید بر اینکه روز معلم بهانه ای زیبا برای قدردانی از زحمات آنهاست، در گفتگو با پانا گفت: «شهید مطهری یکی از بزرگترین و بهترین معمارهای فکری انقلاب اسلامی بوده است، به گونه ای که مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان یکی از معماران نظام اسلامی یاد کرده است، از این رو انتخاب روز شهادت شهید مطهری به عنوان روز معلم، تکلیف بزرگی را بر گردن جامعه فرهنگیان قرار داده است.»
وی ضمن اشاره به اینکه آرمانهای امام راحل برآمده از آموزههای قرآن و عترت است، اظهار کرد: «از آنجا که نظام اسلامی نباید از مسیر ترسیمی امام راحل خارج شود، معلمان باید در وهله اول منش و مکتب امام(ره) را شناخته و این مکتب را به عنوان میراث ارزشمند و بزرگ انقلاب اسلامی به نسل آینده انتقال دهند. در این راستا معلمان و متولیان آموزش و پرورش که در تربیت نسل آینده این کشور دخیل هستند، باید نسبت به امام راحل و معارف ایشان شناخت کافی داشته باشند و آثار و وصایای آن حضرت را به خوبی مورد مطالعه قرار دهند.»
معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه آشنا سازی دانش آموزان با ارزش های انقلاب و شخصیت امام راحل از اولیت های مهم آموزش و پرورش است، گفت: «از آنجا که در گام دوم انقلاب و در مسیر تشکیل تمدن نوین اسلامی، تربیت نیروی انسانی فاخر از رسالت های مهم آموزش و پرورش است، فرهنگیان نقش مهمی را در تعلیم و تربیت دانش آموزان ایفا می کنند و باید در سایه تعلیم و تربیت، آرمان های امام راحل را به نسل سوم انتقال دهند.»
*دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی
ارسال دیدگاه