معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی

کانون تندرستی دانش‌آموزان آماده ارائه خدمات به جامعه هدف است

ارومیه (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت کانون تندرستی دانش‌آموزان با تیم تخصصی غربالگری و رویکرد ساختار قامتی و پیشگیری از چاقی و افزایش سواد تحرک در خدمت دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۶۷۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
کانون تندرستی دانش‌آموزان آماده ارائه خدمات به جامعه هدف است

نادر اسدی با اشاره به فعالیت گسترده همکاران درطرح سنجش نوآموزان، همچنین مسابقات درون مدرسه ای، شهرستانی و استانی در راستای ارتقاء سطح سلامت جامعه دانش آموزی و فرهنگیان، اظهار کرد: در کنار رفع نیازهای بهداشتی و سلامتی و توزیع مستمر قرص کلسیم و آهن؛ کارگاه های مورد نیاز در مورد انواع بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر و تمام نکات ایمنی توسط کارشناسان مجرب حوزه سلامت آموزشگاه ها برای دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی و نیز مدارس شبانه روزی استان برگزار شده است.

وی با برشمردن اهمیت سلامت و تندرستی در بین آینده سازان جامعه، اضافه کرد: کانون تندرستی دانش آموزان با تیم تخصصی غربالگری و رویکرد ساختار قامتی و پیشگیری از چاقی و افزایش سواد تحرک در خدمت دانش آموزان است.

اسدی با تاکید بر بهداشت جسمی و روان در مدارس، رویکرد برنامه های هفته سلامت را جوانی جمعیت، دسترسی عادلانه به سلامت، جامعه سالم و رشد تولید، سلامت و رسانه و جامعه و سبک زندگی سالم عنوان کرد و افزود: سیاست حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کنترل و نظارت بر بهداشت فردی و اجتماعی، رشد مناسب فیزیکی، تغذیه، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، بهداشت دهان و دندان و بازنگری بر توانمندی‌های موجود است تا با توجه بر آنان گام‌های موثر و استوار در نطام سلامت سیستم تعلیم و تربیت برداشته شود.

وی بیان کرد: کلید دستیابی به اهداف نظام سلامت این است که هرفرد از جامعه مراقبت های لازم و مورد نیاز را بدون بار مالی در دسترس داشته باشند. در پایان این مراسم از سفیران سلامت دانش آموزی و فرهنگی استانی تجلیل بعمل آمد.

بهزاد گلستانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار