مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

معلمان سفیران آگاهی، چهلچراغ هدایت و منادی بیداری در جامعه هستند

بجنورد(پانا) - ابوالقاسم اکبری در نشست صمیمی با اصحاب رسانه خراسان شمالی به مناسبت گرامی داشت هفته معلم اظهار داشت معلمان سفیران آگاهی، چهلچراغ هدایت و منادی بیداری در جامعه هستند.

کد مطلب: ۱۳۶۷۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
معلمان سفیران آگاهی، چهلچراغ هدایت و منادی بیداری در جامعه هستند

وی در رابطه با اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش در کشور گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین سرمایه ملی و نیروی مهم و مولد و فصل مشترک بین مردم و حاکمیت برای آینده جامعه است و ارتباط بسیار تنگاتنگی نیز با تمام دستگاه‌ها دارد و ماموریت آن نیز متفاوت از همه دستگاه های اجرایی در کشور است.

اکبری تربیت انسان ها را از مهمترین وظایف آموزش و پرورش برشمرد و افزود: مدرسه در سند تحول بنیادین، کانون اصلی تعالی جویی و حرکت به سمت حیات طیبه است و دانش آموزان نیز به عنوان یک امانت الهی در اختیار ما، برای فتح قله های موفقیت خود، نیاز به دو بال آموزش و پرورش دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه با بیان تقدیر و تشکر از تلاش های همه فرهنگیان عزیز اظهار داشت: رسالت خطیر معلمی بسیار بالاست و جامعه فرهنگی ما نیز با جدیت در کار خود، آموزش و پرورش را پیش می برند.

وی از اجرای طرح شهید همت در راستای توانمندسازی معلمان و طرح ارتقای سلامت دانش آموزان با کمک اولیای پزشک به عنوان یک طرح ملی و طرح شهید عجمیان با هدف شاداب سازی و تامین و تجهیز مدارس از اول مهرماه سال گذشته در سطح آموزشگاه های استان خبر داد و گفت: با نگارش پیام های علمی، آموزشی، اعتقادی و... بر روی دیوارهای مدارس با هدف تقویت باورهای دینی آن را شروع کرده ایم.

اکبری افزود: با برگزاری ۱۵ نشست شورای آموزش و پرورش استان با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران، طرح های بسیار خوبی را نهادینه، تبیین و مصوب کرده ایم و همچنین در شوراهای آموزش و پرورش شهرستان ها، شورای سواد آموزی، شورای انجمن اولیاء و مربیان و قرارگاه جهادی، مشکلات آموزش و پرورش مطرح و عدالت تربیتی، علمی و آموزشی را در مدارس عشایری، روستایی، مرزی و محلات حاشیه شهری در دستور کار داریم که در همین راستا وجود ده مدرسه با یک معلم و یک دانش آموز، ۱۴۸ مدرسه با ظرفیت زیر ۵ نفر دانش آموز از جلوه های عدالت تربیتی در این استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در رابطه با المپیادهای علمی نیز تصریح کرد: در قبولی های مرحله اول المپیادهای علمی به نسبت سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته ایم و ما به این قانع نیستیم و باید حرکت شتابنده ای به آن بدهیم.

اکبری با اشاره به اینکه در سال های گذشته فقط ۱۷ زمین چمن در مدارس سطح استان نصب شده است گفت: امسال با پیگیری‌های انجام گرفته نصب ۴۶ زمین چمن ورزشی دیگر را شروع کردیم که ان شاء الله تا انتهای اردیبهشت ماه جهت استفاده دانش آموزان استان به بهره برداری خواهند رسید.

وی در رابطه با استخدام و جذب معلمان جدید نیز تصریح کرد: اولویت ما در استخدام معلمین جدید، بکارگیری نیروهای در تراز انقلاب اسلامی است و با حساسیت تمام در گزینش این افراد تلاش می کنیم تا بهترین ها را برای آینده سازان این استان جذب کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه بهترین مدرسه نزدیکترین مدرسه است؛ افزود: از اولیاء ارجمند دانش آموزان درخواست داریم تا بر اساس کروکی محل سکونت، فرزندان خود را در مدارس نزدیک محل زندگی ثبت نام نمایند، چرا که هرچقدر ارتباط اولیاء با مدارس بیشتر باشد این ارتباط موجب موفقیت بیشتر دانش آموزان آنان در تحصیل خواهد شد و لذا خط قرمز ما رعایت قوانین و مقررات است

اکبری برگزاری اردوی زیارت اولی به ظرفیت ۴۰۰ نفر و به مدت سه روز به مقصد مشهد مقدس، برگزاری اردوی راهیان نور به ظرفیت هزار نفر از دانش آموزان، برگزاری جشن تکلیف فرشته ها، برگزاری جشن روزه اولی ها در ماه مبارک رمضان، جشن دهه انقلاب، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت با هدف بازدید از شهرک های صنعتی، برگزاری مرحله اول المپیاد های علمی، برگزاری محافل و همایش های قرآنی در ماه مبارک رمضان در دو هزار مدرسه و امامزاده، فعالسازی پژوهشسرای دانش آموزی با اولویت دانش‌بنیان‌ها و پیگیری اجرای طرح مجمع خیرین سوادآموزی و اجرای طرح امین با همکاری روحانیون حوزه های علمیه با هدف اجرای برنامه های تبلیغی، دینی و پرورشی در مدارس را به عنوان بخشی از فعالیت های انجام گرفته و در حال اجرا از مهر ماه سال گذشته تا کنون برشمرد و اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ارزیابی فعالیت ها بعد از ۴۴ سال جز ۵ استان برتر در کشور شده است.

وی با بیان اینکه قدرت رسانه ها و خبرگزاری ها می توانند نقش آموزش و پرورش را در تعلیم و تربیت پررنگ‌تر کند گفت: احترام، تکریم، ادب و نزاکت اولویت کاری بنده بوده و بدون لبخند با کسی صحبت نکرده ام و لذا اصحاب رسانه را مشاور خود دانسته و به تک تک شما عزیزان افتخار کرده و دست بوس خبرنگاران عزیزی هستم که در نظام تعلیم و تربیت پشتیبان ما بوده و دقیق و هوشمندانه می نویسند و همچنین از همه اصحاب رسانه درخواست دارم معلمین پایه اول خود را شناسایی کرده و از آنان تقدیر کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی دیدار با مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری، دیدار با نمایندگان ولی فقیه در سطح استان، تجلیل مدیران کل از معلمین اول ابتدایی خود، اجرای طرح مدیران کل یک ساعت معلم می شوند، تجلیل از جوان‌ترین و مسن ترین معلم، زوج های جوان، معلمین جهادگر در اردو های جهادی با همکاری سپاه جوادالائمه (ع)، معلمان نمونه جوان، معلمان نمونه عشایری، ارزیابی مدیران مدارس با نگاه تحول خواه، نشست صمیمی با مدیران کل آموزش و پرورش استان از زمان تاسیس تا کنون، برگزاری جشنواره شهدای معلم در ۲۱ اردیبهشت، نشست صمیمی مدیرکل با دانشجویان فرهنگی به عنوان قلب و مغز متفکر آموزش و پرورش، نشست صمیمی با دانش آموزان، حضور مدیران ادارات، بخشداران، دهیاران و شوراها در مدارس، عطر افشانی گلزار شهدا، تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی، دیدار با بیماران صعب العلاج فرهنگی، گفتگوی بین نسلی مدیرکل با دانش آموزان، دیدار با دانشجو معلمان، پیاده روی همکاران، تجلیل از همکاران اداره کل، راه اندازی اردوگاه دانش آموزی چمران، نواختن زنگ نمادین سپاس معلم در ۱۳ اردیبهشت در سراسر استان با حضور مدیران استانی و شهرستانی، برگزاری دوره های ضمن خدمت با محوریت کتاب های شهید مطهری را از برنامه‌های اجرایی در هفته معلم اعلام کرد.

وی در پایان از حمایت های استاندارمحترم، نماینده محترم ولی فقیه و نمایندگان محترم مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه محترم استان، مدیران کل محترم ادارات، نهادها، فرماندهان نظامی و انتظامی و... تقدیر و تشکر نمود.

خبرنگار: مرضیه سعیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار