برنامه‌های هفته نکوداشت شیراز تشریح شد

شیراز (پانا) - هر ساله 15 اردیبشهت ماه و هفته شیراز که از 15 تا 21 اردیبهشت ماه نام‌گذاری شده است، به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و مردم این دیار، با برگزاری برنامه‌های متنوع گرامی داشته می‌شود؛ در آستانه به نیمه رسیدن اردیبهشت ماه در شیراز، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، امروز در نشستی به تشریح ویژه برنامه‌های هفته نکوداشت شهر راز پرداخت.

کد مطلب: ۱۳۶۷۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های هفته نکوداشت شیراز تشریح شد

محمدعلی چوبینی امروز در جمع خبرنگاران، بیان کرد: از ١٥ تا ٢١ اردیبهشت ماه هفته نکوداشت شیراز برگزار می‌شود و به همین منظور اختتامیه و افتتاحیه رویدادهای ادبی و هنری در این بازه زمانی اجرایی می‌شوند.

وی به تشریح برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز به تفکیک روزشمار این هفته پرداخت و گفت: ۱۵ اردیبهشت ماه و در نخستین روز غبارروبی و عطرافشانی اماکن متبرکه، مسابقات دو شهری، اهتزاز پرچم شیراز، اختتامیه آواها و نواهای رضوی و ویدئو مپ شیراز در برج آزادی تهران اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: در روز ۱۶ اردیبهشت نیز آیین نکوداشت روز شیراز در باغ جهان نما پس از نماز مغرب، در روز ۱۷ اردیبهشت ماه هم اختتامیه فوتسال محلات با حضور ٩٠ تیم و جشنواره ورزشی میدانی در جنب میدان ارگ از ساعت ١٨ تا ٢٢ در ١٨ اردیبهشت برگزار می‌شود، همچنین مراسم رونمایی از سردیس پیشکسوتان هنرمند شیراز در مرکز اسناد اجرایی می‌شود.

فراخوان نذر هنر برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و نشست شیرازشناسی با حضور استاد مستکین در تالار آزادی نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که چوبینی از اجرای آن در هفته شیراز خبر داد.

وی در ادامه از برگزاری جشن مردمی در باغ عفیف‌آباد شیراز در شب‌های ٢١ و ٢٢ اردیبهشت، میزبانی شیراز از نشست دو روزه ملی روسای شوراهای کلان شهرهای ایران و همچنین میزبانی از شورای هیئت مذهبی سراسر کشور برای نکوداشت این هفته سخن گفت و افزود: برنامه اردیبهشت غزل و مشاعره با حضور دکتر آذر در سالن گلستان مرکز سعدی، برگزاری شب شعر شیراز در باغ جهان نما، برگزاری جشن محلی در برخی مناطق شیراز، اجرای پیاده روی بزرگ خانوادگی در بولوار چمران و برگزاری جشنواره گل سرخ ار دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی خاطرنشان کرد: کلنگ زنی و افتتاح تعدادی از پروژه‌های عمرانی با رویکردهای گردشگری، تفریحی و ورزشی شیراز نیز در این هفته اجرایی و اطلاع رسانی در خصوص آنها متعاقبا اعلام می‌شود.

وی از پیگیری این معاونت در راه‌اندازی دبیرخانه دائمی روز شیراز سخن گفت و افزود: همه اهالی فرهنگ و هنر برای برند سازی مفاخر شیراز پای کار بیایند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به تغییر رویکرد این سازمان در اجرای برنامه‌ها گفت: مردمی سازی رویدادها از اهمیت بسیاری برخوردار است و اکنون نیازمند آن هستیم که مردم در این برنامه‌ها پای کار بیایند و احساس تعلق خود نسبت به شهر و هویت شهری خود را نشان دهند.

چوبینی همچنین از ارائه خدمات رایگان اماکن متعلق به شهرداری از جمله باغ جهان‌نما و باغ دلگشا در هفته نکوداشت شیراز به مردم، رایگان شدن مترو در ١٥ اردیبهشت، مکالمه رایگان برای روز شیراز توسط همراه اول و ارائه خدمات رایگان باغ عفیف آباد برای بازدید مردمی در هفته نکوداشت شیراز خبر داد.

چوبینی با یادآوری اینکه نکوداشت شیراز صرفا وظیفه یک سازمان نیست، از برپایی کارگاه‌های نقاشی زنده در روزها ١٦ تا ١٨ اردیبهشت خبر داد و گفت؛ معمولا عمده جشنواره‌های فرهنگی پشت درهای بسته اجرایی می‌شوند و بسیاری ازعامه مردم متوجه آن‌ها نمی‌شوند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همکاری رسانه در انجام اقدامات بزرگ را مهم و اثرگذار دانست و گفت: در شیراز اجرای کار بزرگ سخت است و این کار نیازمند همراهی و همدلی است.

معاون شهرداری شیراز از ایجاد دبیرخانه برگزاری رویدادها در شهر شیراز به عنوان یک الزام ضروری نام برد و افزود: رویدادهای مختلف و عظیمی در شیراز برگزار می‌شود که گاهی در سایه یکدیگر دیده نمی‌شوند و این دبیرخانه می‌تواند در برگزاری بهتر رویدادها و هماهنگی همه دستگاه‌ها مفید باشد.

جوبینی با تاکید بر نقش تسهیلگری و خارج شدن این سازمان از تصدی‌گری برنامه‌ها، گفت: افراد صاحب نامی در زمینه‌های مختلف در شیراز داریم و باید خود مردم درگیر برنامه‌های شهری شوند، چرا که مردم شیراز مردمی مومن و فرهیخته هستند که لیاقت بیش از این‌ها دارند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری شیراز، بزرگترین چالش امروز عرصه فرهنگ را نبود یک فهم مشترک در گزاره‌های فرهنگی عنوان و اظهار کرد: سازمان فرهنگی شهرداری ظرفیت‌های زیادی دارد که متاسفانه از ریل خود خارج شده و کمتر به رسالت خود پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه علی رغم ظرفیت‌های گسترده در شهر شیراز در یکسری زیرساخت‌های حوزه فرهنگی در شهر فقیر هستیم و نیازمند توسعه است، از برنامه‌ریزی و تشکیل کارگروه تدوین طرح جامع فضاسازی شهری در شیراز خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار