عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا:

ایجاد اشتغال پایدار در استان‌ها درگرو بومی کردن رشته های هنرستانی است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌ضرورت بومی کردن رشته‌های هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای عنوان کرد که این مهم منجر به اشتغال پایدار در استان‌ها شده و از مهاجرت نشینی جلوگیری می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۶۷۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد اشتغال پایدار در استان‌ها درگرو بومی کردن رشته های هنرستانی است

اعظم پویان - علی‌اصغر خانی، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اهمیت پر کردن فاصله بازار کار با مراکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها گفت:‌ »در دانشگاه‌ها این دغدغه وجود دارد که فاصله میان صنعت و دانشگاه ضعیف است و این فاصله با ایده پارک های علم و فناوری تا حدودی پر شد که البته هنوز جای کار بیشتر وجود دارد.»

وی افزود: «در مورد فاصله میان هنرستان‌ها با بازار کار هم همین است. چیزی شبیه پارک های فناوری باید وجود داشته باشد. زمانی مراکز جوار کارگاهی وجود داشتند که می‌توانستند این فاصله را کم کنند اما متاسفانه این طرح جدی گرفته نشد.»

آموزش و پرورش فاصله آموزش تئوری و عملی را پر کند

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: «در جامعه میان افرادی که در کار عملی هستند با افرادی که در کار‌آموزشی هستند فاصله وجود دارد درحالی‌که کنار هم قرار گرفتن این دو گروه مهم است.»

وی افزود: «در رشته های فنی و حرفه‌ای و هنرستانی هم این‌گونه است که هم تئوری می توان کار کرد و هم عملی. البته ناگفته نماند که آموزش و پرورش باید با بخش‌های مختلف عمران، صنعت، خودرو، مسکن و هر کدام از رشته های مختلفی که آموزش می‌دهد ارتباط بگیرد و از دانش عملی آن‌ها استفاده کند. همچنین می تواند استعدادهایش را به این نهادها معرفی کند.»

اهمیت بومی کردن رشته های هنرستانی

خانی با اشاره به بومی‌کردن رشته‌های هنرستانی گفت: «موضوع دیگری که آموزش و پرورش باید به آن توجه کند، بومی‌کردن رشته‌های هنرستانی و فنی و حرفه‌ای است که متناسب با اقتصاد هر استان باید مورد توجه قرار گیرد. با بومی‌کردن رشته‌های آموزشی هنرستان‌ها، می‌توان به پایداری اقتصاد استان‌های مختلف امیدوار بود و اصل مهمی در تمرکززدایی است.»

وی افزود: «موضوع ایجاد اشتغال پایدار مهم‌ترین راهکار برای حفظ جمعیت هر منطقه و استان است. با بومی کردن رشته‌های هنرستانی و ایجاد شغل متناسب با هر منطقه جغرافیایی جلوی این‌گونه مهاجرت‌ها گرفته می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار