وزیر صمت در صحن علنی مجلس:
اتهام اهدای خودرو به نمایندگان کذب بود؛ فاطمی امین آلوده به فساد نشده است
چرا باید مجلس انقلابی که ضد فساد است به چنین فسادی متهم شود؟
تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در جلسه بررسی استیضاح خود از سوی نمایندگان، خطاب به مردم گفت فاطمی امین خادم شما آلوده به فساد نشده است.
سیدرضا فاطمی امین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جلسه بررسی طرح استیضاح در دفاع از خود بیان کرد: امروز زمان همدلی و همافزایی دولت مردمی و مجلس انقلابی است چرا که مساله امروز مساله کشور است. ما فرصت نداریم که درگیر حاشیهها شویم ما اجازه نداریم که درگیر خودمان شویم. ما باید به دنبال جبران عقبماندگیها باشیم. باید به فکر معیشت مردم باشیم و این امر نیاز به همدلی و همافزایی دارد.
وی اضافه کرد: در روزهای اخیر یک اتهام کذب منتشر شد که مردم هم متضرر شدند، اتهامی که نه در شأن دولت مردمی بود و نه در شأن مجلس انقلابی است. صرفا کذب محض بود. در چند روز گذشته بنده هرجا رفتم احساس کردم نگاه سنگینی به بنده است شما هم همین طور بودید.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: چرا باید با آبروی افراد اینگونه بازی شود. این آبروریزیها ذخیره قبر و قیامت میشود. این اتهام ضربه به مجلس شورای اسلامی و دولت و اعتماد عمومی است. ملت ایران فاطمی امین به عنوان خادم شما آلوده به فساد نشده است. نمایندگان شما در مجلس آلوده به فساد نیستند.
وی خطاب به احمد علیرضا بیگی گفت: آقای علیرضابیگی از شما میخواهم اکنون بلند شوید و بگویید یک خودرو داده شده است و نه ۷۰ خودرو. چرا مجلس شورای اسلامی و دولت تخریب میشود؟ چرا برای کشور هزینه ایجاد میکنید؟ چرا باید مجلس انقلابی که ضد فساد است به چنین فسادی متهم شود؟ آیا این جنگ روانی نیست؟
فاطمی امین در ادامه خاطرنشان کرد: بنده از رئیس کمیسیون اصل ۹۰ پرسیدم و ایشان به بنده گفتم در اواخر سال ۱۳۹۹ و اوایل سال ۱۴۰۰ قبل از تشکیل دولت مردمی یک رابطهای بین یکی از واحدهای مجلس و یک شرکت خودروساز خصوصی که متخلف بوده و اکنون در سازمان تعزیرات پرونده دارد شکل میگیرد. آقای پژمانفر گفتند اتفاقی افتاد و برای دو روز در تابلوی رفاهی مجلس شورای اسلامی شرایطی برای دریافت خودرو درج شد اما هیات رئیسه و رئیس مجلس شورای اسلامی بلافاصله به این موضوع ورود کرد و جلوی این کار را گرفت. چرا کاری که مربوط به نیمه اول سال ۱۴۰۰ بوده را به این استیضاح ربط میدهید استیضاح حق مجلس است.
فاطمی امین افزود: می گویند «تیم استیضاح یا گیوتین استیضاح بر سر وزیر صمت»، مگر این جا قتلگاه است؟ بارها پرسیده شده و من هم پاسخ دادم. نمایندگان در مقام نظارت و من در مقام اجرا وظایفی دارند، اگر پاسخها را منطقی دیدید رأی بدهید و در غیر این صورت سنگر را تحویل سرباز بعدی خواهم داد. چرا دو قطبی سازی می شود؟ برخی می گویند اگر وزیر افتاد، برد مجلس است و اگر وزیر نیافتاد باخت مجلس است. این دو قطبیسازیها را چه کسانی هدایت می کنند؟ دولت مردمی و مجلس انقلابی با یکدیگر باید مسائل را حل کنند.
وزیر صمت تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند هرکس دوقطبی ایجاد کند خیانت می کند، هرکس می گوید انداختن وزیر قوت مجلس است، خیانت می کند. این تعبیرات زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست. به عنوان مسئول باید پاسخگوی عملکردم باشم.
فاطمی امین با اشاره به اظهارات احد آزادیخواه در موافقت با استیضاح، گفت: وی در اظهارات خود به شرکتی اشاره کرد که ۳ هزار میلیارد تومان گران فروشی دارد و پرونده آن در سازمان تعزیرات مفتوح است. وی به شرکتی اشاره کرد که در پی منافع نامشروع یکی از معاونان این وزارتخانه را مضروب کرده است. چه کسانی در شعبه ۲۷ جناحی رفته و وساطت کرده اند که فرد متخلف آزاد شود؟ این افراد اژدهای هفت سر فساد هستند.
وی گفت: به مردم ایران اطمینان میدهم که با هرگونه رانت خواری و ویژه خواری مقابله می کنیم، تاوان هم می دهیم. آقای رئیس مجلس باید موضوع را پیگیری کنید، این چه شرکتی است که وقتی به متاعش نمی رسد با معاون وزیر برخورد فیزیکی می کند! از آقای آزادیخواه نیز می خواهم جهت شفافیت در این خصوص توضیح دهند.
فاطمی امین گفت: صنعت خودروی ایران بیمار است، دردهای مزمن دارد و بیش از ۱۰ بار پشت همین تریبون اعلام کردم که یک برنامه ۴ ساله داریم و الان در میانه راه هستیم. در ابتدای راه ۲ مسیر در پیش داشتم، نخست می توانستم کوتاه بیایم یا فرافکنی کنم یا دنبال فرافکنی باشم یا شاکی شوم که راه بسیار آسانی بود. مسیر دومی هم در پیش داشتم که وارد میدان شوم و مساله را به طور زیرساختی حل کنم که من این راه دوم را انتخاب کردم و ما الان در میانه راه و جراحی هستیم.
وی ادامه داد: نشانههای بهبودی حاصل شده است. صنعت خودرو موضوعات بسیاری دارد اما این روزها تنها قیمت خودرو مورد توجه قرار گرفته است اگر در سال های گذشته تولید خودرو درمان می شد ما امروز دچار این مشکلات نمی شدیم و اگر واردات خودرو متوقف نمی شد ما با این مسائل روبه رو نمیشدیم و اگر در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ جنگ ارزی آغاز نمی شد ما با این موضوعات روبه رو نمیشدیم. صنعت خودرو کشور مبتنی بر مونتاژ و داخلی سازی است و به همین جهت با فراز و نشیب تحریم ها، تولید کم و زیاد میشود.
ادامه دارد...
ارسال دیدگاه