یک کارگر ساختمانی شهرستان ملارد در روز بزرگداشت کار و کارگر:

چرخه زندگی و جامعه با سعی و تلاش کارگران شریف، می‌چرخد

ملارد (پانا) - کارگر ساختمانی شهرستان ملارد، با توجه به تجربیات خود در ۲۰ سال کار، کارگران را شریف ترین طبقه اجتماع دانست، زیرا چرخش دست و بازوی آنها باعث چرخه زندگی و جامعه می‌‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۷۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
چرخه زندگی و جامعه با سعی و تلاش کارگران شریف، می‌چرخد

شادالله نعمتی، کارگر ساختمانی شهرستان ملارد در گفت‌‌و‌‌گو‌‌ با پانا گفت:« یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر، روز تجلیل از خدمات ارزنده زنان و مردانی است که به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر پیشرفت، توسعه، بالندگی و خوداتکایی جامعه هستند. روز تجلیل از پیشتازان توسعه و پیشرفت و روز ستایش از دست‌هایی است که آیینه تلاش روزگار هستند، کارگران به عنوان ارزشمندترین طبقه و سودمندترین گروه در جامعه نقش مهم و کلیدی در به گردش در‌‌آوردن چرخ‌های عظیم صنعت، توسعه، خدمات و شکوفایی اقتصادی کشور ایفا کرده و ستون توسعه پایدار و شاکله اصلی شکوفایی اقتصادی هستند.»

وی ادامه داد:« کارگران از شریف‌ترین طبقه اجتماع هستند زیرا چرخش دست و بازوی آنها باعث چرخش چرخه‌های زندگی و جامعه می‌‌شود و امتداد رگه های حیاتی در مجاری هستی است. فرهنگ کار و کارگر، عالی‌ترین تصویر سازندگی و تحول است که به فرموده رسول اکرم(ص)، در روند زندگی انسان‌ها بر دستان توانمند‌‌شان باید بوسه زد که با کار و تلاش خود منزلتی شگرف به این قشر عزیزی بخشیده‌‌اند. بی‌‌ شک کار و تلاش کارگران عزیز و گرامی است که چرخ های توسعه و پیشرفت یک کشور را به حرکت در‌‌ می‌‌آورند. کارگران کوشا و دلسوز، به راستی گردن فرازان یک سرزمین هستند. عظمت و ارزش کارگران بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که رشد هر کشور به دست کارگران و مرهون تلاش‌های آنان می‌‌باشد. »

وی همدلی و وحدت را رمز پیروزی و موفقیت دانسته و تصریح کرد:«همواره بر این باور بوده و هستیم که توفیق حاصل نمی‌‌شود مگر با همدلی و همراهی همه اعضای یک مجموعه، همچنان که تا به امروز وحدت ملی در تمامی زمینه‌ها خصوصا در صنعت و تولیدات صنعتی تحریم‌ها را تبدیل به فرصت ساخته و با تکیه بر دانش داخلی گام‌های موثر و مفیدی بر‌‌داشته شده است. روز کارگر را روز افرادی باید دانست که با عزمی راسخ و همتی بلند با روحیه‌‌ سخت‌‌کوشی برای اعتلای صنعت از هیچ کوششی دریغ نمی‌‌ورزند.»

نعمتی افزود:«بی‌تردید نقش جامعه کارگری در به حرکت در‌‌آوردن چرخ‌های اقتصاد کشور، فزونی تولید و حفظ استقلال و آزادی ایران اسلامی، نقش بی‌‌بدیلی است، جامعه کارگری همچون همیشه با تخصص، تعهد و مجاهدت خود، چرخ اقتصاد کشور را به تحرک وا‌‌داشته و با نهایت توان خود کوشیده‌‌اند تا پیروز میدان‌های پیکار اقتصادی و صنعت باشند. جهان آینده متعلق به کسانی است که به بهبودی آن می‌‌اندیشند، صاحبان فردا امروز خود را غنی‌‌تر از دیروز می‌‌خواهند و کارگران پیشگامان حیات بدیع آینده هستند. دست‌هایی که آیینه تلاش روزگارند و بهروزی روزگار را به ارمغان می‌‌آورند.»

وی تصریح کرد:«روز کارگر یاد‌‌آور کوشش و جوشش زنان و مردانی است که صادقانه و بی‌‌آلایش در کارخانه‌ها، شرکت‌ها، واحدهای تولیدی، کارگاه‌ها، ساختمان‌ها و معادن‌ها خدمات بسیاری را با تمام وجود برای کشور خود انجام می‌‌دهند. روز جهانی کار و کارگر در ایران نیز مانند کشورها در روز اول ماه میلادی برگزار می‌‌شود که این روز در تقویم هجری شمسی معمولا با روزهای یازدهم یا دوازدهم اردیبهشت‌ماه هر سال مصادف می‌‌شود. در ایران این روز برای کارگران تعطیل رسمی به حساب می‌‌آید. »

نعمتی در ادامه در رابطه با علاقه خود و ۲۰ سال سابقه کار گفت:« یکی از مهم‌ترین ابعاد زندگی بشر امروزی، شغل و مسیر شغلی او در طول زندگی است. شغل انسان به دلایل مختلف، اهمیت بسیار زیادی در طبقه اقتصادی، اجتماعی و خط فکری افراد دارد. بنده با تمامی سختی‌های کار خود در ۲۰ سال هیچگاه احساس خستگی نکرده‌‌ام چون به شغل خود عشق و انگیزه دارم و برای خدمت و پیشرفت جامعه تمام تلاش خود را انجام می‌‌دهم.»

این کارگر ساختمانی درباره حرفه کار و روز کارگر گفت:«جامعه‌شناسان جامعه را به دو طبقه کارگر و سرمایه‌دار تقسیم می‌‌کند یعنی به جای تعریف کارگر در مقابل کارفرما، کارگر را این‌گونه تعریف می‌‌کنند که هر کس که مجبور است برای امر معاش کار کند و حقوق بگیرد، کارگر است. بدین ترتیب چه فرد یک استاد دانشگاه باشد و چه یک رفتگر او یک کارگر به شمار می‌‌آید. کسانی که از این تعریف حمایت می‌‌کنند بر این باور هستند که هر کسی که برای در‌‌آمد زحمت می‌‌کشد کارگر است. شاید دقیقتر این باشد که به جای کارگر این افراد را زحمتکش بنامیم، چرا که یک کارمند، پزشک یا مهندس هم برای رسیدن به تخصص و یافتن شغل و انجام وظیفه زحمت بسیاری را متحمل می‌‌شود.»

وی در پایان سخنان خود ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر به تمامی کارگران زحمتکش خاطرنشان کرد:« امید است تمامی کارگران با تمام زحمات و سختی‌هایی را که متحمل می‌‌شوند بتوانند خدمات بیشتر و ارزنده‌‌ای به کشور خود داشته باشند. »

دانش‌آموز خبرنگار : فاطمه نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار