سرپرست وزارت آموزش و پرورش:
معلمهایی که رتبه نگرفته و یا بلاتکلیف بودهاند، تا چند روز آینده تعیین تکلیف میشوند
تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت همه کسانی که در فرآیند رتبهبندی معلمها رتبه نگرفته و یا بلاتکیلف بوده اند، ظرف چند روز آینده تکلیفشان معلوم و به اعتراضات هم به ترتیب رسیدگی خواهد شد.
رضامراد صحرایی، امروز(نهم اردیبهشت) در جریان سفر به کرمانشاه در نشست شورای معاونین ادارهکل آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه، آینده کشور را در دست معلمهای امروز دانست و گفت: معلمها باید با همه توان برای تعلیم و تربیت صحیح فرزندان ایران اسلامی تلاش کنند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمها نباید گرفتار روزمرگی شوند، گفت: باید مراقب باشیم تا نقش معلمی برایمان عادی نشود تا بتوانیم به رسالت خود که همان تعلیم و تربیت صحیح فرزندان ایران اسلامی است، دست پیدا کنیم.
صحرایی از مدرسه به عنوان کانون تربیتی یاد کرد و افزود: مدرسه محل تربیت نسل آینده است و بیش از اینکه رسالت آموزش دانشآموزان را داشته باشد، وظیفه تربیت صحیح آنها را دارد.
وی در ادامه اشارهای هم به اجرای آیین نامه رتبه.بندی معلمها داشت و گفت: از سال ۱۳۹۰ زمزمه رتبهبندی معلمها شنیده می شود و در دولت آقای رئیسی کار استارت خورد که اجرای آن اقدام خیلی خوبی در راستای ارتقای دستگاه تعلیم و تربیت در ابعاد مختلف خواهد بود.
صحرایی با اشاره به منفی بافی برخی رسانههای غیررسمی در فضای مجازی در مورد رتبهبندی معلمها، گفت: تنها حدود ۳۰ درصد معلم ها از رتبه خود ناراضی هستند که روند رسیدگی به اعتراضات آنها با جدیت انجام میشود.
وی ادامه داد: در روند اجرای رتبهبندی معلمان، هرجایی نیاز به اصلاح باشد، آییننامه که هیچ، حتی امکان اصلاح قانون هم از طریق نمایندگان مجلس وجود دارد و حتما پیگیری میشود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همه کسانی که در فرآیند رتبهبندی معلمین رتبه نگرفته و یا بلاتکیلف بودهاند ظرف چند روز آینده تکلیفشان معلوم خواهد شد و به اعتراضات هم به ترتیب رسیدگی میشود.
صحرایی اشارهای هم به گلایه برخی از معلمها به رتبه بندی معلمین داشت و گفت: گاها معلمهایی را میبینیم که میگویند نظام رتبهبندی، شان معلم را زیر سوال برده و این در حالیست که شان معلمی به رتبهبندی نیست.
صحرایی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون در وزارت آموزش و پرورش ۴۳ مسئله کلیدی داریم، عنوان کرد: یکی از مهمترین این مسائل، موضوع ساماندهی معلمها است که صرفا با خلاقیت مدیران مدارس میتواند به بهترین شکل ممکن انجام شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۶ میلیون دانشآموز و ۹۳۰ هزار معلم در کشور داریم، اظهار داشت: در سالهای گذشته که بیش از ۱۸ میلیون دانشآموز داشتیم، تنها ۷۳۰ هزار معلم در آموزش و پرورش حضور داشتند و هیچ کمبود معلمی هم نداشتیم، لذا با ساماندهی می توان مساله کمبود معلم را برطرف کرد.
صحرایی ادامه داد: بر اساس استانداردها به ازای هر کلاس درس مقطع ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و هنرستان به ترتیب به یک، ۱.۷،۱.۴ و ۲.۱ معلم نیاز است.
صحرایی اشارهای هم به در پیش بودن برگزاری امتحانات نهایی داشت و از مدیران و مسئولان آموزش و پرورش خواست نهایت تلاش خود را برای برگزاری مطلوب امتحانات بکنند و افزود: اجرای مصوبه جدید کنکور اقدام مثبتی بود که کیفیت آموزش را بالا خواهد برد و مدرسه را به دانشگاه وصل خواهد کرد.
وی اشارهای هم به خدمات انقلاب در حوزه سوادآموزی در کشور داشت و گفت: در حالیکه قبل از انقلاب کمتر از ۵۰ درصد مردم باسواد بودند، امروز ایران اسلامی جزو کشورهای با سواد دنیا است.
ارسال دیدگاه