افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حباب سکه در هفته گذشته

تهران (پانا) - فعال بازار طلا و سکه از افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حباب سکه در هفته گذشته خبر داد و عنوان کرد، حباب سکه به ۶.۵ میلیون تومان رسید.

کد مطلب: ۱۳۶۶۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حباب سکه در هفته گذشته

به گزارش ایرنا، محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا اظهار داشت: هفته گذشته قیمت جهانی طلا با توجه به افزایش نرخ بهره آمریکا در اواسط هفته با کاهش همراه بود و تا ۱۸۹۴ دلار رسید یعنی ۱۶ دلار کاهش یافت اما مجددا در ۲ روز گذشته با افزایش ۱۶ دلاری بهای انس جهانی طلا در محدوده ۲ هزار دلار است و این یک کف قیمتی است که در حال حاضر بهای انس جهانی با آن مواجه است و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده نیز در این محدوده نوسان داشته باشد.

وی گفت: با توجه به شروع کار بازارهای کشور پس از اتمام ماه رمضان و شروع داد و ستدها بازار با رونق همراه شد و افزایش تقاضا در بازار را شاهد بودیم. در نتیجه نرخ ارز نوسان داشت و از روز دوشنبه قیمت طلا و ارز افزایش یافت.

این فعال بازار طلا افزود: سکه طرح قدیم ۶۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۶۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی قیمت داشت.

وی بیان کرد: قیمت هر مثقال طلای آب شده تحت تاثیر افزایش بهای انس جهانی طلا ۴۲۰ هزار تومان و هر گرم طلای آب شده نیز به طور متوسط ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

کشتی آرای گفت: در هفته گذشته حباب سکه با ۴۰۰ هزار تومان افزایش به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. افزایش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی بهای سکه طرح جدید در حقیقت ۴۰۰ هزار تومان حباب است و در واقع باید گفت هر سکه ۹۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده با توجه به مدیریت بانک مرکزی نرخ ارز کنترل شود، نوسانات قیمت جهانی طلا با توجه به افزایش نرخ بهره آمریکا اجتناب ناپذیر است همچنین افزایش تقاضا در بازارها با توجه به رشد اقتصادی بسیاری از کشورها از جمله چین باعث شده تقاضا برای خرید افزایش یابد و این امر بر بازار داخلی نیز تاثیر می‌گذارد.

کشتی آرای ادامه داد: نکته قابل توجه دیگر این است که در فصل بهار و تابستان بازارها رونق می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود در دو ماه آینده بازارها با رونق همراه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار