دبیر ادبیات آموزش و پرورش اسلامشهرعنوان کرد:
ایجاد حس شادی و نشاط در مدارس با اجرای برنامه رادیو صبحگاهی
اسلامشهر (پانا) - دبیر ادبیات آموزش و پرورش اسلامشهر، اجرای برنامه رادیو صبحگاهی را زمینهساز ایجاد روحیه شادی و نشاط در دانشآموزان دانست و از کسب رتبه دوم رشته پادکست پژوهشسراهای شهرستانهای استان تهران توسط دانشآموز آموزشگاه فرزانگان نوبت دوم شهرستان اسلامشهر خبر داد.
پادکست مجموعهای از فایلهای صوتی است که برای دانلود یا گوشکردن آنلاین مورد استفاده قرار میگیرند. به عبارت دیگر،پادکستها مانند برنامههای رادیویی هستند، با این تفاوت که میتوان به صورت آنلاین و در هر زمان و مکان به آنها گوش داد.
معصومه عبدالهزاده، دبیر ادبیات آموزش و پرورش اسلامشهر با اشاره به کسب رتبه دوم رشته پادکست پژوهشسراهای شهرستانهای استان تهران توسط زهرا صفری، دانشآموز آموزشگاه فرزانگان نوبت دوم شهرستان اسلامشهر، در رابطه با تعریف پادکست و در گفتگو با پانا بیان کرد:« پادکست به معنای این است که بتوانیم حس و حالت خود را از طریق صدا به مخاطب برسانیم و به عنوان مثال این مورد میتواند معرفی یک کتاب باشد و افراد را به سمت کتابخوانی دعوت کنیم و گاهی هم به مخاطب حس عشق و شادی میبخشیم و در مجموع محتوای پادکست در رابطه با خلاقیت گوینده است.»
وی در رابطه با روش اجرای پادکست اظهار کرد:«بهتر است افراد در رابطه با یادگیری اجرای پادکست به مطالب رادیو گوش دهند؛ از سوی دیگر در پادکست طرز بیان و صحبت هم اهمیت ویژه دارد و باید بدانیم با چه لحنی حس شادی را به مخاطب انتقال داد. به نظر من اگر گوینده پادکست دانشآموز و مسلط به موضوع باشد، افراد بیشتری به سمت آن جذب خواهندشد و در انتقال حس شادی موفق هستند.»
عبدالهزاده تصریح کرد: «در راستای تشویق دانشآموزان به امر تولید پادکست و ایجاد روحیه شادی در واحدهای آموزشی، در مدارس هر روز دو دانشآموز اجرای برنامه رادیو صبحگاهی را در مدت کوتاه برعهده داشته باشد و از طریق رادیو اول صبح حس شادی و نشاط به دانشآموزان انتقال داده شود.»
در ادامه، زهرا صفری، دانشآموز آموزشگاه فرزانگان نوبت دوم آموزش و پرورش اسلامشهر که موفق به کسب رتبه دوم رشته پادکست پژوهشسراهای شهرستانهای استان تهران شده ، در گفتوگو با پانا و در رابطه با تولید محتوای پادکست اظهار کرد:« وقتی که در حال آماده کردن پادکست هستیم، ذهن ما به دوران قدیم برمیگردد، زمانهایی که رادیو یکی از مهمترین وسایل زندگی همگان بود و افراد خانواده را دور هم جمع میکرد تا دور هم بنشینند و به صدای فردی گوش دهند و لبخند بر لبان آنها بیاید.»
وی در رابطه با زمان آشنایی خود با پادکست و هدف از روی آوردن به این رشته تأکید کرد:« از زمان کودکی وقتی فیلمهای قدیمی را نگاه میکردم حسرت داشتم که آنها رادیو دارند و تصمیم گرفتم من هم برای خودم رادیو داشته باشم و در ادامه با پادکست آشنا شدم و اصلیترین هدف من از توجه به پادکست این بود که تحقق آرزوی خود را به چشم ببینم و حس غیرقابل وصفی دارم.»
صفری در رابطه با انتقال احساسات از طریق پادکست به مخاطبان گفت:« من هنگامی که شاهد هستم افراد زیادی شنونده گفتههای من بودند،حس زیبایی دارم و اینکه فردی را خوشحال کنید، یک دنیا ارزش دارد.»
دانشآموز آموزشگاه فرزانگان آموزش و پرورش اسلامشهر در ارتباط با جذابیت پادکست برای حضور دیگران در این عرصه ادامه داد:« هر فردی به سوی یک ویژگی جذب خواهد شد و افراد میبایست با تمامی ویژگیهای پادکست آشنا شوند، برای مثال فردی صدای زیبا و فن بیان خوبی هم دارد و او میتواند این زمینه موفق باشد و در نتیجه دنبال علاقه خود بروید، پادکستهای متعدد گوش دهید و ایدههای زیبایی خلق کنید تا اولویت شما شادی مخاطب باشد.»
وی با اشاره به موفقیت خود در رشته پادکست و کسب رتبه دوم درپژوهشسراهای شهرستانهای استان تهران خاطرنشان کرد:« برای اینکه بتوانم به موفقیت برسم برنامهریزی زیاد با کمک خانواده، دبیر راهنما، انجام دادم و سعی کردم بخشهای جذابی در پادکست قرار دهم تا بتوانم افراد را خوشحال کنم.»
خبرنگاردانشآموز: محدثه نوروزی
ارسال دیدگاه