سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پانا:

معلمان هفته آینده از سراسر کشور به دیدار رهبر انقلاب خواهند آمد

خبرهای خوبی در راه است که در روز معلم اعلام خواهد شد

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد هفته آینده معلمان از سراسر کشور به دیدار مقام معظم رهبری خواهند آمد.

کد مطلب: ۱۳۶۶۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
معلمان هفته آینده از سراسر کشور به دیدار رهبر انقلاب خواهند آمد

رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران در پاسخ به سوال خبرنگار پانا درباره برنامه‌های این وزارت‌خانه به‌مناسب روز معلم اظهار کرد: هفته آینده کل کشور وارد فضای روز معلم خواهد شد و معلمان از سراسر کشور به دیدار مقام معظم رهبری خواهند آمد.

وی ادامه داد:‌ خبرهای خوبی هم در راه است که انشالله در همان روز معلم خواهید شنید.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره قانون رتبه‌بندی با بیان اینکه فرآیند رتبه‌بندی هنوز تمام نشده است افزود: ‌رتبه‌بندی مهمترین و بزرگترین تحول ‌تاریخ آموزش و پرورش رسمی کشور است؛ یعنی از 1286 تا الان چنین اتفاقی نیافتاده است. وجوه مثبت فراوانی دارد. نباید چند خطا منجر شود به اینکه وجوه مثبت رتبه‌بندی دیده نشود. کار بزرگی بوده و این دولت بار سنگینی را بر دوش دارد و بسیار هم به نتایج خود نزدیک شده است. اشکالاتی هم دارد که باید آن‌ها را برطرف کنیم. چون کار سنگینی بوده و برای اولین بار است که اجرا می‌شود طبیعتا اشکالات اجرایی آن قابل پیش‌بینی بوده است. همه تلاش و اهتمام ما این است که اولا اعتراضات را کاملا عادلانه بررسی کنیم و هر همکاری به رتبه استحقاقی خود برسد. دوم اینکه برخی از افراد شائبه‌هایی ایجاد می‌کنند مبنی بر اینکه رتبه بالا داده شده و ... که همه پرونده‌ها طبق قانون مجددا بررسی خواهند شد. نکته سوم هم بازنگری است؛ بعد از اتمام فرآیند رتبه‌بندی و اتمام فرآیند اعتراضات، انشالله بازنگری هم انجام خواهد شد.

صحرایی درباره آموزش زبان عربی در مدارس نیز گفت: موضوع آموزش زبان عربی به‌درستی در حال انجام است. چند مرحله است؛ از برنامه‌ریزی درسی تا اجرا. معلمانی که این درس را ارائه می‌کنند باید تقویت شوند و انشالله تقویت خواهند شد. خواهش من این است که درباره آموزش و پرورش و آموزش دانش‌آموزان، به جریان اصلی توجه کنیم. یادگیری زبان یک استعداد است، یک‌نفر ممکن است استعداد داشته باشد و یک‌نقر هم ممکن است استعداد نداشته باشد و استعداد چیز دیگری را داشته باشد.

وی درباره برنامه‌های این وزارت‌خانه برای تقویت زبان فارسی در مدارس نیز تاکید کرد که زبان فارسی نخ تسبیح انسجام ملی ما است و حتما برای آن برنامه داریم و باید از آن مراقبت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار