در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

پرسش و پاسخ کتبی برای تصمیم‌گیری درباره شرکت کنترل ترفیک شهرداری تهران

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درخصوص جلسه کمیته ویژه بررسی وضعیت کنترل ترافیک شهرداری تهران توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۶۶۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پرسش و پاسخ کتبی برای تصمیم‌گیری درباره شرکت کنترل ترفیک شهرداری تهران

ناصر امانی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به جزئیات جلسه بررسی انتقال وظایف شرکت کنترل ترافیک گفت: «بنده با تشکیل چنین کمیته‌ای مخالف بودم و اعتقاد داشتم که شهرداری توضیحات خود را ارائه کند، اما شورای شهر باید حرف آخر را بزند. با این حال به احترام آقای چمران که برای ما حجت هستند پذیرفتیم که در این کمیته حضور پیدا کنیم. روز دوشنبه جلسه‌ای برگزار شد و شهرداری توضیحاتی داد. البته از شهرداری فقط دو نفر از معاونان که با تاخیر هم آمدند و همراه مدیرعامل سازمان فاوا و مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک نیز در جلسه حضور یافتند و توضیحاتی ارائه کردند که مورد قبول ما نبود و در نهایت قرار شد رئیس شورا سوالات این هیات را به‌صورت کتبی به شهردار ابلاغ کند و توضیحات شهرداری نیز به‌صورت کتبی دریافت شود و در خود شورا پاسخ‌ها را بررسی کنیم و نظر نهایی را به چمران منعکس کنیم که وی یا رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل در جلسه شورای شهر نتیجه نهایی را اطلاع‌رسانی کنند.»

وی ادامه داد: «قرار نیست این بحث ادامه یابد؛ آن هم وقتی شورای شهر جواب‌ شهرداری را در حضور رئیس شورا بررسی می‌کند و جمع‌بندی آن در صحن علنی شورای شهر گزارش داده می‌شود. در آن جلسه رئیس شورای شهر بر این موضوع تاکید کرده است که به‌هیچ‌عنوان نباید شأن نظارتی و قانون‌گذاری شورای شهر مخدوش شود و شهرداری نمی‌‌تواند درباره موضوعاتی که در اختیار شورای شهر است، تصمیم بگیرد و مواردی که مانند ادغام و جابه‌جایی وظایف در اختیار شوراست، تصمیم‌گیری کند. اگر شهرداری گمان می‌کند اکنون اساسنامه شرکت کنترل ترافیک پاسخگوی نیازهای روز نیست و نیاز به تصمیم‌گیری در چنین زمینه‌هایی دارد، باید آن را به‌صورت لایحه به شورای شهر تهران ارائه دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار