معاون وزیر اقتصاد مطرح کرد:

مالیات بر سوداگری منتظر تصویب در مجلس

تهران (پانا) - معاون وزیر اقتصاد توضیحاتی را درمورد زمان اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۶۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مالیات بر سوداگری منتظر تصویب در مجلس

به گزارش ایسنا، سید محمدهادی سبحانیان با اشاره به طرح مالیات بر عایدی سرمایه اظهار کرد: هدف این طرح این است که جلوی سفته بازی و سوداگری در بازار مسکن و سایر بازارها به صورت حداکثری گرفته شود. مجلس حدود دو سال است که روی این طرح کار می‌کند و به طور کلی طرح خوبی است.

وی ادامه داد: بسترهای اجرایی لازم برای این طرح نیز تدوین شده است و روزهای پایانی خود را در مجلس می‌گذراند و بعد از تصویب در مجلس اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی به این سوال که طرح مالیات بر سوداگری چه زمانی اجرایی خواهد شد، پاسخ داد: این موضوع منوط به تصویب طرح است. هر زمانی در مجلس به طور کامل تصویب شود، مراحل اجرایی آن آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، عایدی سرمایه به میزان افزایش ارزش قیمت فروش یک دارایی نسبت به قیمت خرید آن گفته می‌شود؛ بنابراین مالیات بر عایدی سرمایه مالیاتی است که بر عایدی حاصل از نقل و انتقال (خرید و فروش) دارایی‌های سرمایه‌ای شامل انواع دارایی منقول یا غیرمنقول و مشهود یا نامشهود وضع می‌شود.

درواقع مالیات بر عایدی سرمایه از سود خرید و فروش ملک، خودرو، ارز و طلا اخذ می‌شود و برخلاف دیگر مالیات‌ها اخذ آن براساس فرد محوری است و شامل مبلغ فروش منهای مبلغ خرید، کسر درصد تورم و محاسبه ضریب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار