با 750 میلیون تومان در شمال کشور می توان خانه خرید؟

تهران (پانا) - با سرمایه 750 میلیون تومانی در حوالی سه شهر شمالی مازندران، گیلان و گرگان می‌توان خانه خرید اما با متراژی کمتر از 100 متر و سال ساخت بالا. همچنین با این سرمایه، رشت بیشترین فراوانی گزینه انتخابی را دارد، یعنی رشد قیمت در مازندران و گرگان بالاتر است.

کد مطلب: ۱۳۶۵۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
با 750 میلیون تومان در شمال کشور می توان خانه خرید؟

سال‌هاست که شهرهای مازندران، گیلان و گلستان در شمال کشور گزینه‌های سرمایه‌گذاری برای خرید ملک محسوب می‌شوند. این روزها با بالا رفتن قیمت مسکن شهرهای شمالی نیز با افزایش قیمت بسیار بالایی روبه‌رو شده‌اند.

در شرایطی که در پایتخت و حواشی آن دیگر با 1 میلیارد تومان هم نمی‌توان خانه‌دار شد در حوالی شهرهای بزرگ شمالی خانه‌هایی باقیمت کمتر از 1 میلیارد تومان وجود دارد، اما موضوع اینجاست که این آپارتمان‌ها که بعضا سوییت هم هستند متراژی بسیار کمی دارند.

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که با یک سرمایه 750 میلیون تومانی در این سه شهر شمالی به‌راحتی نمی‌توان خانه‌ای در مرکز شهر خرید. قیمت خانه در این شهرها نیز مانند پایتخت به حدی بالا رفته که عموماً به حاشیه شهرها می‌روند. در حاشیه این شهرها هم‌خانه‌ای با متراژ کمتر از 100 متر و با سال ساخت بالا می‌توان یافت.

بیشترین فروانی خانه در این رنج قیمت با ویژگی‌هایی که گفته شد در رشت و حوالی آن می‌توان یافت و در شهرهای مازندران و گرگان رشد قیمتی خانه با سرعت بیشتری اتفاق افتاده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار