امام جمعه رودهن:

سپاه پاسدران نماد، تحول، عمران و آبادانی کشور است

رودهن (پانا) - امام‌جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه هفته، سپاه پاسداران را نماد کارآمدی، تحول، عمران و آبادانی کشور برشمرد که خالصانه و کاملا متعهد در خدمت نظام و مردم‌فعالیت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۶۵۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
سپاه پاسدران نماد، تحول، عمران و آبادانی کشور است

حجت الاسلام سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته عنوان کرد: ملاک ارزش‌گذاری اعمال و برخورداری آن‌ها از پیامدها و آثار مفید، نوع نیت و چگونگی جهت‌گیری است، اعمالی پذیرفته می‌شود که نیت خدایی داشته باشد،جهت‌گیری الهی و نیت پاک است که به اعمال انسان برکت می‌دهد، بخشش‌ها و انفاق‌هایی مورد پذیرش خداست که جهت گیری الهی داشته باشد. منشا انفاق و بخششی که صورت می‌گیرد، باید از راه حلال و درآمد مشروع و بدون منت و آزار باشد؛ باور به اینکه خدا در برابر کارهای خیر به ما پاداش می‌دهد، زمینه انجام کارهای خوب را در ما تقویت می‌کند.

وی افزود: مصداق بارز کسانی که به تحقق وعده‌های الهی ایمان دارند، اهل بیت علیهم السلام و وجود نازنین امام زمان عجل الله هستند. وعده وجود حضرت ولی عصر(عج)، پاداش و برکتی است که خدا به صالحان وعده داده است. لذت‌های زودگذر و کاذب، انسان را به گناه می‌کشاند و او را به نافرمانی خدا وادار می‌کند، چه بسا گناهانی که در زمانی کوتاه رخ می‌دهند اما سبب و منشا نزول بلا و گرفتاری می‌شوند و یک عمر، آثار آن گناه دامن‌گیر نسل آن فرد خواهد شد.

حسینی عنوان کرد: ماه رمضان، ماه پاک‌سازی از گناه است، اگر بخواهیم بفهمیم چقدر از این ماه و مهمانی خدا بهره گرفته‌ایم، باید بررسی کنیم چقدر توانستیم از گناه دور شویم، چقدر به سجایای اخلاقی پایبند گشتیم و چقدر توانستیم به باید ها و نبایدهایی که پیامبر(ص) در خطبه پایانی ماه شعبان بیان کرده‌اند، گوش فرا دهیم.

وی در ادامه اذعان کرد: دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ روز تاسیس نهاد انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت صیانت از دستاوردهای انقلاب به فرمان امام خمینی(ره) است. یکی از مهم‌ترین وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، براساس بیانات امامین انقلاب و اصل ۱۵۰ قانون اساسی، صیانت از انقلاب و دستاوردهای آن است. رمز ماندگاری سپاه، بهره مندی از نیروی کارآمد از جهاد و غیره است. نمونه بارز این ویژگی‌ها شهید همدانی‌ها و هزاران سربازی که پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند و در رأس آن ها شهید سلیمانی است.

امام جمعه رودهن نیز مطرح کرد: سپاه با داشتن قرارگاه‌های سازندگی، فرهنگی و دیگر قرارگاه ها، نماد کارآمدی، تحول، عمران و آبادانی است و در حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله، در کنار سایر دستگاه‌ها، کمک‌آفرینی می‌کند، ما به داشتن چنین نیروی کارآمد و هراس‌افکن در دل دشمنان و امید آفرین در دل دوستان، می‌بالیم و افتخار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برخی از حوادث تاریخی در دل خود، عبرت‌های فراموش نشدنی دارد. واقعه طبس، از جمله این حوادث است.زمانی‌که سفارتخانه آمریکا که تبدیل به لانه جاسوسی شده بود، تسخیر شد، در آمریکا عملیاتی تمهید شد تحت عنوان پنجه‌ عقاب، که به زعم خودشان هم نیروهای‌شان را نجات و هم انقلاب ایران را شکست دهند. اما از آنجایی که محاسبات‌شان صرفا دنیوی و مادی بود و از محاسبات الهی غافل بودند و از آنجایی که خون شهدا، حمایت و امداد الهی به کمک مردم آمد، با وقوع طوفان شن، آن عملیات کذایی با شکست مواجه شد.

امام‌ جمعه رودهن در پایان خاطرنشان کرد: در طول این چهل سال، در بسیاری از موارد امداد الهی که ناشی از ایمان و باور قوی مردم بوده است را شاهد بوده‌ایم، مسیر ملت ایران مسیر روشنی است و ان‌شاءالله ایستادگی ملت ایران باعث پیروزی این ملت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار