یک دبیر دینی در ملارد:

نحوه نگرش مسلمانان به عظمت عید فطر، از میزان معرفت و ایمان آنان سرچشمه می‌گیرد

ملارد(پانا) - دبیر دینی آموزشگاه سیزده آبان ملارد، در مورد میزان اهمیت عید فطر برای مسلمان گفت نحوه نگرش مسلمانان به عظمت عید فطر، از میزان معرفت و ایمان آنان سرچشمه می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۳۶۵۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
نحوه نگرش مسلمانان به عظمت عید فطر، از میزان معرفت و ایمان آنان سرچشمه می‌گیرد

عید فطر روز اول ماه شوال و پایان ماه رمضان است و از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است، در این روز، روزه حرام است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند، پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است. در این روز اهمیت پیوند‌های اجتماعی بیش از پیش نمایان می‌شود و جامعه در جهت عاری شدن از فضای دو قطبی فقیر و غنی پیشروی می‌کند به گونه‌ای که اساس توزیع ثروت بر پایه عدل و انصاف خواهد بود پرداخت زکات فطره به نوعی توجه دین به پیوند عبادت با روابط اجتماعی را نشان می‌دهد.

اعظم سوریان، دبیر تعلیمات دینی آموزشگاه سیزده آبان است و در مورد عید فطر تشریح کرد:«عید فطر یعنی جشن نیک، جشنی که همه مسلمانان جهان گرد هم می‌آیند و این عید بزرگ را بهم تبریک می‌گویند، آداب و احکام خاصی برای شب و روز عید فطر گفته شده است؛ ازجمله احیا، خواندن نماز و دعا، قرائت قرآن، غسل، زیارت امام حسین(ع) و گفتن تکبیرات خاص. این روز در کشورهای اسلامی، تعطیل رسمی است. مسلمانان در این روز نماز عید فطر را به جماعت برگزار می‌کنند و طبق آداب و رسوم خود جشن می‌گیرند.»

سوریان در ادامه تصریح کرد: «از اعمال دیگر عید فطر می‌توانیم به فطره دادن اشاره کنیم زمانی که ماه رمضان به اتمام می‌رسد مسلمانان مقداری از مال خود را کنار می‌گذارند و آن را تحت عنوان فطریه به نیازمندان و کسانی که نیازمند این پول هستند، می‌بخشند.»

وی ادامه داد: «بدون تردید تک تک مسلمانان با فرا رسیدن عید سعید فطر نوعى شادى و لذت درونى در خود احساس می‌کنند، اما استقبال مسلمانان از روز عید فطر یکنواخت و مساوى نیست، زیرا هر کسى نسبت‏ به معرفت و ایمان خود به این عید بزرگ و با عظمت می‌نگرد و از آن بهره می‌‏گیرد.»

این دبیر تعلیمات دینی افزود: «وقتی که مسلمانان گرد هم جمع می‌شوند با هم اتحاد می‌کنند و گاهی این اتحادها می‌توانند راهپیمایی‌های بزرگی را تشکیل دهند مانند راهپیمایی روز قدس که همه جمع می‌شوند و علیه ظلم و ستم قیام می‌کنند.»

دانش‌آموز خبرنگار: زینب حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار