دانش‌آموز خبرنگاران پانا ملارد در هفته مشاغل:

جنب و جوش خبرنگار، جهاد در جنگ رسانه‌ها است

ملارد (پانا) - دانش‌آموز خبرنگاران خبرگزاری پانا ملارد، فعالیت در عرصه خبرنگاری را، حسی متفاوت و چالش برانگیز خواندند بطوریکه جنب و جوش و فعالیت در این حرفه جهادی در جنگ رسانه‌ها است.

کد مطلب: ۱۳۶۵۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
جنب و جوش  خبرنگار، جهاد در جنگ رسانه‌ها است

جامعه نیازمند تمامی مشاغل است و اگر کمبود در آنها دیده شود دچار ضعف می‌شود، از این رو برخی از مشاغل نقش پررنگی در جهان امروزی ایفا می‌کنند، خبرنگاری و عکاسی نیز جز مشاغل کاربردی است که نقش تاثیرگذاری در رسانه و انتقال اخبار دارند. هفته اول اردیبهشت‌ماه هر سال، هفته مشاغل نامگذاری شده است، به منظور شناخت بهتر شغل "خبرنگاری" و بررسی مزیت‌ها و تاثیرات آن در زندگی دانش‌آموزان، گفت‌و‌گویی با دانش‌آموز خبرنگاران خبرگزاری پانا ملارد داشتیم.

فاطمه نعمتی دانش‌آموز خبرنگار پایه هشتم مدرسه شایستگان، درباره شغل خبرنگاری، بیان کرد: «عضویت دانش‌آموزان در خبرگزاری پانا باعث شناخت نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آنها می‌شود، لازم به ذکر است که بگویم برای یادگیری این حرفه دانش‌آموزان نیاز به تجهیزات و وسایل مخصوصی ندارند و تنها با تلفن همراه خود می‌توانند اخبار منطقه خود را منتشر کنند.»

زینب انصاری فعال عرصه خبرنگاری از آموزشگاه فاطمیه، علاقه را مهم‌‌ترین عامل در حرفه خبرنگاری دانست و گفت:«خبرنگاری شغل نیست، بلکه حرفه‌ای است که عشق به قلم و نوشتن و عکاسی از مهم‌ترین نکات آن است، بنده تا به الان از نظر مادی به خبرنگاری نگاه نکرده‌ام زیرا خبرنگاری نیاز به عشق دارد، عشق به مردمی که منتظر خبری خوش هستند‌، من خبرنگار هستم، خبرنگاری تلفیقی از سختی‌ها و قشنگی‌هاست، سختی‌هایی که باید به جان خریده شود تا بعد از انتشار خبر شیرین شود در هفته مشاغل می‌توان گفت بهترین شغلی که انسان را دگرگون می‌کند و برخی استعدادها را در درون انسان می‌پروراند، خبرنگاری است.»

فاطمه ملکی، عضو خبرگزاری پانا ملارد و دانش‌آموز دبیرستان علی حاتمی، در ادامه افزود:«خبرنگاری شغلی است به ظاهر لذت‌بخش و شیرین، اما در باطن انبوهی از رنج‌ها و مشکلات طاقت‌فرسا را به همراه دارد، خبرنگار معضلات اجتماعی را حقیقی جلوه می‌دهد تا تلنگری برای مردم و‌مسئولین باشد. خبرنگار، پلی از زبان مردم به گوش مسئولین است. جنب‌وجوش یک خبرنگار، جهادی‌در جنگ رسانه ها است. قلم‌ و دوربین یک خبرنگار می‌تواند مهم‌ترین‌ سلاح برای به‌ رخ کشیدن واقعیت‌ها باشد، یک خبرنگار‌ در عین‌ حال‌ باید تیزهوش، موقعیت‌سنج و جسورانه کار کند.»

نرگس مرادی، نخبه دبیرستان شهدای مدافع حرم، نویسنده و خبرنگار پانا ملارد، با اشاره به اهمیت وجود خبرنگاران در جامعه، گفت:«شغل خبرنگاری، شاید برای کسی که از بیرون به این منظر نگاه می‌کند شغلی راحت باشد، اما وقتی که درون گود باشید سختی‌های آن به وضوح قابل مشاهده است. دنیای خبرنگاری، برای من مسیری پر از فراز و نشیب است. این که با حداقل امکانات بتوانی بهترین و با کیفیت ترین خبر را تولید کنی. یک خبرنگار، باید خوب ببیند، بشنود و بنویسد و خوب رویدادها را به تصویر بکشد. به نظر من هر شغلی سختی‌ها و مشکلات خاص خود را دارد، اما اگر عاشق شغل و حرفه ات باشی، دیگر سختی ها و مشکلات نمی تواند مانع پیشرفتت باشد و من معتقدم، اگر یک خبرنگار سختی نکشد نمی‌تواند در حرفه‌اش موفق شود. سختی کشیدن، لازمه موفقیت در کار خبرنگاری است.»

وی ادامه داد: «هر خبرنگار، باید روی دردها و زخم‌های جامعه دست بگذارد و کم و کاستی‌ها را تیتر کند. حرفه خبرنگاری، هنر و عشق است. هنر و عشقی که یک خبرنگار باید، با جان و دل عاشق آن باشد تا بتواند در این زمینه موفق شود.»

زینب حیدری، دانش‌آموز پایه هشتم مدرسه ۱۳ آبان و فعال خبرگزاری پانا، شرح داد: «از نظر من شخصی که قصد دارد در شغل خبرنگاری فعالیت کند باید با تمام وجود به این شغل عشق و علاقه داشته باشد، خبرنگار کسی نیست که چند تا عکس و یک فیلم تهیه کند و بگوید من خبرنگار هستم، خبرنگار واقعی کسی است که قلم به دست می‌گیرد و شروع به نوشتن دردهای جامعه می‌کند، خبرنگار بودن یعنی درد مردم را با عشق بنویسی و ان را به گوش تمام مردم جهان برسانی.»

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار