یک مدرس درس عکاسی:

مفهوم خوب یک عکس در عکاسی خبری از زاویه درست شکل می‌گیرد

مشهد(پانا) - مدرس کارگاه تخصصی عکاسی گفت مفهوم خوب یک عکس در عکاسی خبری از زاویه درست شکل می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۳۶۵۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مفهوم خوب یک عکس در عکاسی خبری از زاویه درست شکل می‌گیرد

سمیرا قائمی، مدرس کارگاه عکاسی گفت: در عکاسی باید چند نکته را رعایت کنیم، نکاتی مثل: کادربندی، انواع کادر، زاویه، نور و استفاده درست از رنگ ها.

وی افزود: ما در عکاسی سه نوع کادربندی داریم، کادر بندی افقی، مستطیلی و مربع. یکی دیگر از نکاتی عکاسی کراپ کردن است، با کراپ کردن می‌توانیم عکس را مرتب کرده و اشیای اضافی را در عکس حذف کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نکات مهم در عکاسی نور است، ما دو نوع نور داریم، نور طبیعی برای مثال نور خورشید و نور مصنوعی مثلا نور لامپ.

قائمی گفت: یکی از مهمترین نکات در عکاسی زاویه است، که سازنده مفهوم خوب یک عکس است، ما در عکاسی سه نوع زاویه داریم، زاویه از دید بالا، از دید پایین و از دید روبرو که بهترین زاویه برای عکاسی زاویه از دید روبرو است.

وی گفت: یکی دیگر از نکات عکاسی قانون یک سوم است که هم در گوشی و هم در دوربین به صورت 9 قسمت تقسیم می‌شود. در این قانون سوژه را در یک سوم کار به صورت منظم پیاده می کنیم.

وی اشاره کرد: برای عکاسی کردن می توانیم از سه پایه استفاده کنیم، سه پایه باعث می شود در عکس ها لرزش دست نداشته باشیم یا اگر شرایط استفاده از سه پایه را ندارید می توانید دوربین یا تلفن همراه خود را به بدن نزدیک کنید در این روش بدن تکیه گاه می شود و از لرزش دست جلوگیری می کند.

قائمی اضافه کرد: برای تهیه عکاسی خبری حتما نیازی به استفاده از دوربین نیست و ما می‌توانیم حتی با گوشی هم عکس برداری کنیم، ولی باید توجه داشته باشیم که به هیچ عنوان در عکس ها فیلتر نباید داشته باشد. دوم، عکسمون اصلا نباید کج باشه و باید عکس راست باشه. سوم، از یک شخص در زاویه های مختلف عکس بگیرید. چهارم، به دنبال نور مناسب برای عکس برداری باشید. پنجم، در عکاسی پرتره حتما از فوکوس استفاده کنید. برای مثال عکاسی از یک مسئول که با استفاده از فوکوس می توانیم حضور شخص را پر رنگ تر جلوه بدهیم. ششم، حتما در لحضه عکاسی به کادربندی درست دقت کنید.

وی در پایان بیان کرد: در عکاسی تبلیغاتی از پس زمینه ساده و رنگ های مکمل هم استفاده کنید به این روش روانشناسی رنگ می گویند،در عکس برداری ابعاد محصول را به طور درست نشان دهید و از قانون یک سوم پیروی کنید.

خبرنگار دانش آموز: مهدیه مهدی زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار