مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

سه اقدام اساسی در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار گرفته است

مشهد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت سه اقدام اساسی در دستور کار آموزش و پرورش استان، قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۳۶۵۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
سه اقدام اساسی در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار گرفته است

سیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن حضور در موسسه فرهنگی هنری خراسان، با رضا خوراکیان، مدیرمسئول روزنامه خراسان و دیگر مسئولین این روزنامه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

سیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این دیدار گفت: سه اقدام اساسی، در دستورکار آموزش و پرورش قرار گرفته است. در مسیر پشتیبانی و استحکام مسائل مالی، موضوع مولد سازی و در زمینه آموزش نیز مسئله کارنامه تحولی را پیگیر هستیم. در حوزه‌های پرورشی، کار سنگینی در اردوگاه‌ها در حال انجام است که مجهز به لوازم بازی، آموزشی و دیگر تجهیزات شوند تا فضای کاملی برای اوقات فراغت دانش آموزان، فراهم شود.

در ادامه، رضا خوراکیان، مدیرعامل مؤسسه و مدیرمسئول روزنامه خراسان در این دیدار، ضمن ارائه شرح مختصری از تاریخچه و فعالیت‌های روزنامه خراسان، در رابطه با چالش اصلی آموزش و پرورش در شرایط فعلی بیان کرد: مهم ترین نکته درباره آموزش و پرورش، مواجه بودن با تحول بنیادین در آموزش و پرورش است. بنابراین اگر اقدامی نشود، از آن چه هستیم عقب‌تر خواهیم ماند و تقریبا از دست‌ما خارج خواهد شد. لازمه رقم خوردن اتفاقی در این زمینه، ایجاد مطالبه رسانه‌ای است.

وی با اشاره به تاثیر بافت فیزیکی ساختمان مدارس در ترغیب دانش آموزان به مسائل ارزشی و تشریح نمونه‌های موثر در این باره اظهار کرد: مدل مدارس دخترانه و پسرانه‌ ما با همدیگر تفاوتی ندارد. اگر بتوانیم مدل مدارس دخترانه را به گونه‌ خاصی تعریف کنیم، اتفاق موثری رقم خواهد خورد. برای این منظور، می‌توان از ظرفیت نهادهایی همچون آستان قدس، استفاده کرد تا برای فیزیک مدارس دخترانه الگوسازی صورت بگیرد.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار