مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

مدارس موفق در گروی ارتباط موثر والدین با مسئولان است

نیشابور (پانا) - مدیر آموزش و پرورش نیشابور تاکید کرد مدارسی که اولیای آن ارتباط موثرتری با مدرسه و مسئولان دارند، موفق‌ترند.

کد مطلب: ۱۳۶۴۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مدارس موفق در گروی ارتباط موثر والدین با مسئولان است

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور با گرامیداشت ایام پرفیض ماه مبارک رمضان، گفت: فعالیت های خانواده به عنوان نخستین نهاد اجتماعی در کنار اولیای مدارس باید بازخوردهای مفید آموزشی و تربیتی را به دنبال داشته باشد.

باید پرسید که خانه در کنار مدرسه به عنوان دو نهاد اصلی تعلیم و تربیت چقد توانسته است در حوزه‌های مختلف، بازوی توانمند تعلیم و تربیت باشد.

وی بیان کرد: در واقع ما معتقدیم که فردای هر جامعه در نتیجه سرمایه گذاری هایی است که امروز روی دانایی افراد در خانه، مدرسه و جامعه انجام می شود.

سید مهدی قاضی ،همراهی بیش از پیش اولیاء در مدارس را مورد تاکید قرار داد و افزود: مدارسی که اولیای آن، ارتباط موثرتری با پرسنل آموزشگاه دارند، یقینا نتایج مطلوب‌تری را کسب می‌کنند.

وی ادامه داد: رابطه خانه و مدرسه تعاملی دو طرفه است و هر دو نهاد، باید با عمل به نقش خود به انجام امورات مدرسه کمک کرده، تحت تاثیر رفتارهای افراطی بعضی از افراد قرار نگیرند و این ارتباط تنگاتنگ با مدیران و پرسنل آموزشگاه به رشد آموزشگاه کمک می کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس تبعات نامناسبی به دنبال داشته و دارای بار روانی بسیار است.

وی بیان کرد: شما باید در شرایط ضروری، اولیای مدارس را توجیه کنید و یک برنامه ریزی ثمربخش می‌تواند، شکل گیری شخصیت و چگونگی رشد روانی کودکان را به دنبال داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور با تقدیر از همراهی اولیاء در برگزاری مراسمات معنوی قرآن و افطار، اضافه کرد: در روزهای پایانی سال کمک کنید شیطنت های ناخواسته کنترل شود و برنامه های اردویی سازنده و ارزشمند به بهترین شکل ممکن انجام شود.

قاضی به برنامه های مطلوب دهه فجر و راهپیمایی هایی ۲۲ بهمن و روز قدس اشاره کرد و گفت: اگر دانش آموز با شور و اشتیاق در مراسمات و مناسب های سراسری شرکت می کند، هویت خود را به عنوان یک فرد ایرانی و دینی نشان می دهد.

وی افزود: یکی از صدقاتی که می تواند در این شهرستان نهادینه شود؛ کمک مدارس برخوردار به مدارس محروم شهرستان در بخش های مختلف مالی و آموزشی است که این امر در اجرای عدالت آموزشی نیز نقش زیادی دارد.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور به اجرای برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم پرداخت و خاطرنشان کرد: ما باید فرهنگ سپاسگذاری و شکرگذاری را به بچه ها آموزش دهیم.

وی تاکید کرد: هفته معلم فرصت خوبی است که طبق آموزه های دینی به فرزندانمان بیاموزیم که معلمان ما، پدران و مادران علمی ما هستند و باید منزلت و جایگاه آنها حفظ شود و این امر مستلزم عمل و رفتار خودمان است.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور ادامه داد: هفته معلم سال جاری را به عنوان یک هفته معلم خاص، همراهی کنیم و معلمان وقتی شما را در کنار خود ببینند، با انگیزه مضاعف کار خود را ادامه خواهند داد.

سید مهدی قاضی در پایان با تقدیر از حضور اعضای شورای انجمن اولیاء و مربیان شهرستان در این جلسه و تلاش های انجام شده توسط این گروه، اظهار کرد: ما در بخش های مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری، علمی، پژوهشی و ورزشی مقام‌های بسیاری داشته ایم و این نتایج با حضور و همراهی های اولیای مدارس حاصل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار