یکی از آتش‌نشانان پایگاه آتش‌نشانی البرز در گفت و گو با پانا:

کمیته‌های پدافند غیرعامل مدارس هرچه سریع‌تر تشکیل شوند

کرج (پانا) - یکی از آتش‌نشانان پایگاه آتش‌نشانی البرز تاکید کرد که کمیته‌های پدافند غیرعامل مدارس هرچه سریع‌تر باید تشکیل شوند.

کد مطلب: ۱۳۶۴۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
کمیته‌های پدافند غیرعامل مدارس هرچه سریع‌تر تشکیل شوند

محمد اسلامی، آتش‌نشان یکی از پایگاه‌های آتش نشانی استان البرز در حاشیه کارگاه آموزشی سوانح آتش نشانی کمیته پدافند غیرعامل دبیرستان مهدیه ناحیه 3 کرج در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «کمیته پدافند غیرعامل دانش‌آموزی مجموعه اقدامات غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و بحران ها در مدارس می شود و متشکل از گروه‌های مشاوره، هلال احمر، آتش نشانی و ...است.

وی افزود: «برگزاری کارگروه ها و آموزش هایی در خصوص مقابله با پدافند غیرعامل، می توانند باعث آشنایی دانش آموزان با شرایط و حوادث باشند. گاهی دیده می شود متاسفانه دانش آموزان حتی معنی کلمه پدافند غیرعامل را نیز نمی دانند. بنابراین برگزاری این آموزش‌ها باعث آشنایی بیشتر آنان می‌شود.»

اسلامی اضافه کرد: «این آموزش ها باعث می شود تا دانش آموزان در هنگام حوادث تا زمان رسیدن ماموران بتوانند از خسارات بیشتر جلوگیری کرده و خود بخشی از کار را انجام دهند و از وخامت اوضاع جلوگیری کنند. از این رو این کمیته ها در تمام مدارس باید هرچه سریع تر تشکیل شوند.»

وی در خصوص همراهی سازمان آتش نشانی در برگزاری کارگروه ها گفت: «خوشبختانه آتش نشانی از 6 سال پیش طی قراردادی که با آموزش و پرورش امضا کرده است شروع به پوشش تمامی مدارس نواحی چهارگانه شهر کرج در مناسبت های مختلف مانند روز مانور زلزله یا روز پدافند غیرعامل برای آموزش اطفا حریق و ایمنی، اقدام به برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی می‌کند.»

دانش‌آموز خبرنگار: غزل کشاورز نوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار