مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌های دانش‌آموزی در اجرای فعالیت‌های تابستانی استفاده شود

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر فعالیت‌های محله‌محور و گروهی در فعالیتهای تابستانی گفت از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌های دانش‌آموزی در اجرای فعالیت‌های تابستانی استفاده شود.

کد مطلب: ۱۳۶۴۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌های دانش‌آموزی در اجرای فعالیت‌های تابستانی استفاده شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی در جلسه کمیسیون فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان بیان کرد: آنچه در موضوع فعالیت‌های تابستانی مهم است، برنامه‌ریزی واحد و مشترک از سوی تمام بخش‌های وزارت آموزش و پرورش است.

وی سیاست‌های امسال در بحث فعالیت‌های تابستانی را برشمرد و افزود: باید بتوان از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های تابستانی امسال استفاده کنیم. این امر به عنوان یک سیاست اصلی به حساب می‌آید.

پورثانی گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی به ما کمک شایانی می‌کنند همانطور که سند تحول بنیادین، مدرسه را به عنوان کانون محله معرفی کرده، یکی از این بسترها، فعالیت‌های تابستانی است.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی اظهار کرد: برنامه‌ریزی نخبگانی در تابستان برای دانش‌آموزان از دیگر سیاست‌ها به شمار می‌آید و باید در کنار کار عام دانش‌آموزی، کار نخبگانی نیز برای دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی همچنین ادامه داد: فعالیت‌های اجتماع‌محور از دیگر سیاست‌هاست لذا فعالیت‌های محله‌محور و گروهی از سوی دانش‌آموزان باید جزء برنامه‌ریزی‌ها باشد. عدم تمرکزگرایی نیز از دیگر موارد مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پورثانی هم‌افزایی تشکل‌های دانش‌آموزی را از دیگر موارد مهم برشمرد و افزود: دانش‌آموزمحوری در فعالیت‌های تابستانی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف باید در دستور کار باشد.

وی با تاکید براینکه تمام فعالیت‌ها باید منطبق بر شرایط و ذائقه دانش‌آموزان باشد، گفت: در کنار فعالیت‌های دانش‌آموزی در تابستان، کار تربیت مربی را انجام می‌دهیم. فرصت تابستان، ظرفیت بسیار مغتنمی است تا هیجانات دانش‌آموزان تخلیه شود.

برگزاری جلسات اندیشه‌ورزی پیرامون فعالیت‌های تابستانی

محمد خانی، معاون برنامه ریزی اداره کل فرهنگی و هنری نیز در این جلسه بیان کرد: امسال اتفاق مبارکی علاوه بر برگزاری این جلسه افتاده و آن برگزاری جلسه اندیشه‌ورز پیرامون فعالیت‌های تابستانی است تا فعالیت‌های سال گذشته به چالش کشیده شود، ایرادات فعالیت‌ها رفع و برنامه‌های سال پیش رو بررسی شود.

استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی برای پوشش دانش‌آموزان مناطق محروم در فعالیت‌های تابستانی

همچنین در ادامه این جلسه، حسین میرزایی معاون پرورشی و فرهنگی استان زنجان گفت: سال گذشته بعد از 2 سال ایام کرونا در حوزه بحث فعالیت‌های تابستانی به صورت حضوری، زنجان دبیرخانه اجرایی فعالیت‌های تابستانی شد.

وی ادامه داد: دستورالعمل ویژه‌ای در این راستا تدوین شد و با توجه به رویکردها و راهبردهای معاونت، کارویژه‌های خوب محتوایی در دستور کار قرار گرفت اما امسال فعالیت‌ها را آسیب‌شناسی کردیم تا بتوانیم فعالیت‌ها را به نحو احسن جلو ببریم.

میرزایی بیان کرد: در بحث مناطق محروم و پوشش دانش‌آموزان این مناطق برای فعالیت‌های تابستانی باید از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده کنیم. همچنین امسال مجهز کردن فضاها در سطح اردوگاه‌ها و کانون‌ها در دستور‌ کار است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان افزود: در بحث توانمند کردن مربیان در فعالیت‌های تابستانی کار خواهیم کرد. اردوهای کشوری بنیاد علوی نیز بحث دیگر است که باید انجام شود تا عدالت مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است در این جلسه افراد حاضر از حوزه‌ها و معاونت‌های مختلف به بیان برنامه‌های خود برای دانش‌آموزان در تابستان پرداختند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار