برگزاری آزمون بین‌المللی تیمز در مدارس خراسان رضوی

مشهد(پانا) - معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان‌رضوی و رئیس پژوهش‌سرای عباس‌زادگان مشهد از دبستان شهدای صنف شیرینی‌فروشان، یکی از مدارس برگزارکننده آزمون بین‌المللی تیمز بازدید به عمل آورد و گفت این آزمون امسال در ۴۵۰ مدرسه ایران برگزار می‌شود که سهم استان خراسان‌رضوی ۴۵ مدرسه و به میزان ۱۰ درصد از مدارس کل کشور است.

کد مطلب: ۱۳۶۴۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آزمون بین‌المللی تیمز در مدارس خراسان رضوی

سید ابوالفضل حسینی، معاون پژوهش برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آزمون بین المللی تیمز رویدادی بین المللی است که هر ۴ سال از میان ۶۰ کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این آزمون امسال در ۴۵۰ مدرسه ایران برگزار می‌شود که سهم استان خراسان رضوی ۴۵ مدرسه و به میزان ۱۰ درصد از مدارس کل کشور است.

وی افزود: آزمون بین المللی تیمز از تاریخ ۲۷ فروردین تا ۱۹ اردیبهشت در ۲۳ اداره و ۴۵ مدرسه استان خراسان رضوی با حضور ۱۳۲۰ دانش آموز شرکت کننده برگزار می شود و این دانش آموزان در این آزمون سطح سواد علوم و ریاضی خود را می سنجند.

وی خاطرنشان کرد: در این آزمون دانش آموزان پایه چهارم و هشتم شرکت می کنند که به تفکیک تعداد دانش آموزان پسر پایه چهارم ۳۳۵ نفر، دختر پایه چهارم ۳۵۶، در مدارس مختلط پایه چهارم ۳۶، پایه هشتم ۸، پسر پایه هشتم ۲۸۶، دختر پایه هشتم ۲۹۹ نفر است.

وی تشریح کرد: میانگین امتیاز آزمون بین المللی تیمز جمهوری اسلامی ایران در ۵ دوره اخیر سال ۲۰۰۳_ ۳۸۹ ، سال ۲۰۰۷ _۴۰۲ ، سال ۲۰۱۱_ ۴۳۱ ، سال ۲۰۱۵ _۴۳۱ و سال ۲۰۱۹_ ۴۴۳ امتیاز بوده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان پس از گفت و گویی صمیمی با دانش آموزان دبستان شهدای صنف شیرینی فروشان مشهد گفت: باید سعی کنیم دروس از حالت حفظی و حافظه محور خارج و عملیاتی و کاربردی شوند و سطح علمی دانش آموزان افزایش پیدا کند. رویکرد آزمون بین المللی تیمز نیز همین است.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه زرنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار